att sälja sig själv..

..det är ju det man gör när man går på intervju för olika arbeten. Jag var på intervju igår. Glad i hågen gav jag mig iväg till stan på morgonsidan för att göra en planering för en ledardag på Korpen. När vi var färdiga med det så gick jag och käkade lunch och kände att jag inte kunde ha på mig den tröjan som jag tänkte från början. Tack gode gud för H&M! Där hittade jag raskt en svart tröja och en scarf som fick göra jobbet. Jag hade aldrig kunnat fixa en intervju om jag inte känt mig bekväm i de kläder som jag hade på mig. Puh! Det kändes helt OK. Ett spännande jobb verkar det vara, ser framför mig ton av arbete om man skulle få det men en otrolig utveckling och utmaning för mig skulle det vara. Det är bara att vänta och se. 
Huset fylldes igår. Bonusarna anlände och det zzzZZZZZ i varje säng vi har. När de åker hem i morgon så kommer småmostrarna som har påsklov och ska stanna två nätter. Tur att vi har ett flexibelt hus. Jag längtar dock till sommaren då vi ska försöka oss på att bygga ut vår hall som vi har kvar på vårt bygglov. När alla är ute så funkar den väl helt OK...

Men så fort alla kommer in så blir det verkligt fullt och trångt och rörigt...

Den här tiden på året är värst tycker jag. Det är nu man ska ha vinterskor, stövlar, allvädersstövlar, galonisar, overaller, vantar till förbannelse......HU..men det är ju trots allt en kort tid det handlar om, men varje år hinner man bli förtvivlad...och därefter glömma bort det under sommaren då man ryms helt OK....Vilket I-lands problem!

I morse kände jag verkligen att ljuset har kommit med massor av kraft och energi till huset. eller kan det vara att vi gått från att ha en stressnivå vid taket innan bonus flyttade till att vara inne i ett skönt lunk???? Jag passade på att rensa i skafferiet och smälla ihop lite helgfrukost med lite nybakade dinkelfrallor...mums! Nu doftar hela huset helt underbart gott och frukosten med färska frallor och kokta ägg var som hämtad på finaste hotell! 

I morgon ska vi vara och kika in vår nya familjemedlem som ska flytta till oss i mitten av maj....Han är just nu tre vcekor gammal, liten och svart....Hasse heter han och är en svart labrador valp. Så fiiin! I morgon tar jag med mig kameran och fotar honom så får ni uppdaterat hurdan snygging han är! Tänk att få snosa hundvalp igen!
Ha det gott där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0