..kort rapport från ledigheten..

Vi har verkligen varvat ner de senaste dagarna och igår njöt vi för fulla drag av det finfina vädret. Idag har det återigen varit mulet så nu börjar vi känna att om vädret inte förbättras så styr vi kosan mot Sst på torsdag kväll. Vi har hunnit slita upp X antal abborrar från sjön i närheten av stugan och träffa flera av mina kompisar från förr. För första gången fick jag se min kompis F:s dotter. Hon är 6 månader och ett riktigt hjärtegryn! I dagarna är kompisarnas bebis beräknad så vi har fått se finmagen och "gravidskoterbyxorna" och prata lite förväntningar med dem! Ungarna har stormtrivts och varit ute hela dagarna. Tolkat på boben bakom skotern, åkt madrass och stjärtlapp och fiskat förstås! När energin och tålamodet börjat tryta så har de byggt ett "akvarium" i isen till de uppdragna abbisarna....och Maxi har kämpat med yxan så man kan tro att han är en riktig skogshuggare. Lilleman har börjat GÅ! Trötta och lyckliga har vi somnat efter en behövlig sväng i duschen! Nu har jag lånat mammas dator för att få in ansökan till universitetet och en kurs till hösten. Jag får se om jag ska gå den, men jag ville så himla gärna söka, för till hösten är det ju försent att söka! Ha det gott allesamman! Jag uppdaterar bloggen med massor av härliga minnen från vår lilla semester när vi kommer hem igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0