..lördag...SOVMORGON!

Idag har mina barn sovit till kl 6.30, värsta sovmorgonen alltså! Var upp vid fyrasnåret och blandade välling till Mini och jag vet inte hur länge han hade sovit om inte Midi stått uppe och hojtat och tänt lampan. DE Ä MOJJON NU MAMMA, HO HO, DE ÄÄÄÄÄ MOJJON! Han kan inte som Maxi smyga ner för trappan och krypa ner och mysa med oss i sängen en stund. Han har väntat nog! Både Mini o Midi är lyckliga över att kunna se på morgonbolibompa, vi har ingen TV i stugan så det är som en helt ny grej efter en TV-fri vecka!
Verkar bli ett strålande väder idag så jag ska försöka frakta mig ut i solskenet innan jag åker till arbetet. Fördelen med att jobba på gruppbostad som jag kommer att göra de närmaste veckorna är att man kan ta en promenad med de boende, eller sitta på balkongen en stund och lapa åt sig lite sol emellan åt! Nu vet jag inte om man kan det där jag nu ska vara eftersom jag aldrig jobbat där tidigare, men det lär jag erfara senare idag! Ska bli skönt att få ett schema så jag vet hur jag ska jobba den närmaste tiden. Livet blir så mycket enklare när man vet var man ska vara och när!
På söndag ska vi åka och hälsa på Hasse hund igen! Nu måste han vara mycket större och mycket busigare än vad han var när vi träffade honom senast! Jag tänker på hur mysigt det ska bli med valp igen och hur härligt med ytterligare en familjemedlem! Den glädje som Hugo sprider till familjen går inte att mäta. Visst är man som de flesta hundägare och ibland tänker att det vore så enkelt utan hund. Men så trist! Och så mycket mindre barnen skulle lära sig om respekt och villkorslös kärlek! Säga vad man vill, men djur är otroliga pedagoger och jag skulle inte vilja att mina barn växer upp utan det pedagogiska verktyget! Sedan är de givetvis härliga individer, trygga och sprider glädje där de är! För mig är det dessutom skönt när jag väl kommit ut på promenaden den där dagen då det känns motigt och rensa tankarna behöver jag göra varenda dag!
Nä, nu ska jag hämta in min morgontidning, bränna på lite te och sedan avnjuta båda! Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0