Pluggeri, pluggera.....

Idag har jag suttit med näsan över en bok och flinka fingrar har åkt över tangentbordet för att sammanfatta vad som står att läsa. Man blir helt YR! Det är så länge sedan som man pluggat på det sättet så det tar tid att sätta sig in i det igen. Men det går, det finns där djupt nere! Strax ska jag skutta in i bilen och styra kosan mot gruppbostaden där jag idag ska jobba tills kl 21. Sedan är det bara skutt in i bilen igen och sedan sätta sig vid datorn och plugga klart!
Jag har lagt ribban vid att det mesta skolarbetet ska vara klart tills när vi åker på semester för jag vill inte behöva tänka på skola och ha dåligt samvete när jag är ledig och lat! Det är nog det som är det jobbiga med att plugga. Man KAN ALLTID plugga, man BORDE plugga MER och det finns alltid något som kan FÖRBÄTTRAS...man är helt enkelt bara ledig direkt efter att man lämnat in examinationsuppgiften eller skrivit tentan. Jag gillar att plugga, jag gillar pressen man har på sig att prestera och jag älskar känslan när man lyckats lyfta ändan ur vagnen och fått saker och ting gjorda! Jag behöver press, rätt mycket press för att göra det jag ska och inte det jag vill! För jag vill alltid göra något annat än det jag borde! Nu t ex vill jag lägga mig i hammocken och läsa en rolig tidning eller bok..men det är ju inte det jag ska göra.....KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0