Veckan är snart till ända...

...och hittills har det mesta gått enligt plan! I dag ska killarna på förskolan och jag in till stan för att planera ledarutbildning för alla oss instruktörer på Korpen. Egentligen hade jag nog velat ta en tupplur och lata mig lite inför helgen, men det får jag göra en annan dag. Det är ju bara det att det aldrig händer, jag lyckas alltid fylla upp mina dagar och tänker varje dag: I morgon då!
Igår rensades det här på Sst. Jag bar x antal kilo saker som kan behöva få sig en ny ägare till Röda korset. Det känns genast bra när man lämnat iväg saker till bättre behövande. Nu var det några påsar med kläder som grabbarna vuxit ur, böcker som bara legat i kartonger i åratal och ett gäng nallar som ingen längre leker med. När jag rensade hittade jag även en sak som en god vän till mig varit ute efter länge så när jag åkte till Aquan där hon också går tog jag med mig "dyrgripen". Lyckan blev stor och den ska genast komma till användning!

Jag har en blå som hon spanat på hela hösten, och nu när jag var i rensartaget beslutade jag mig för att jag inte behöver båda, och att min vän M är välförtjänt av en sådan present så här på vårkanten. Så från och med nu så kommer vi att matcha varandra på Aquan, jag blå, M röd!
På måndag ska jag köra Aqua, sedan är det skärtorsdag och badhuset stänger tidigt, veckan efter är måndag också påsk och på torsdagen ska Y köra mitt pass så snart blir jag långledig från pass...kommer nästan att sakna det, eller nästan, jag kommer att sakna alla hurtbullar som går på mina pass, men det ska bli skönt att inte vara på väg hela tiden, och att fylla på energi så jag har lite att dela ut under de få passen som är kvar av terminen sedan. 
Det bästa med torsdagspasset är när man kommer hem trött och svettig och det är tyst i hela huset. Jag får duscha länge och varmt och sedan smyga runt i mjukiskläder och pussa på mina ungar som sover. Mini och Midi fick en myslampa i present när de fyllde år. Den ger ett underbart sken i minis rum när han sover.

Igår hämtade jag ut ett paket med kläder från H&M. Det är lite som julafton när man får paket! Även om man själv gjort beställningen så var det i mitt fall länge sedan och jag kom inte riktigt ihåg allt som jag prickat in. Det var fina kläder i paketet och jag ser fram emot sommaren då vi får börja använda dem. För oss kommer iofs sommaren tidigt eftersom vi åker till Turkiet i maj. Det ska bli skönt. Det som också känns skönt är då svärmor och svärfar kommer till oss och är med mini som inte följer med. Då slipper vi köra upp för att hämta honom när vi kommer hem på kvällen. Det känns som en vinstlott! På tal om kläder...Vissa kläder tycker man mer om än om andra och när vi växte upp så ärvde man kläder av varandra. Vissa kläder blev favoritplagget för många..som den här T-shirten med passande text. Spana in kantbanden i halsringning och ärmar. Den har tvättats och används av många...Jag är så glad att jag fick tillbaka den och nu pryder den min vägg i sovrummet. Det är ett kärt minne med ett tänkvärt budskap! Så vänner, glöm inte bort klokskapen, "Små
 ting kan ge stor lycka..."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0