Ombappaeaeaombappaou.....

...eller nått sånt..sitter och tänker att jag kanske skulle göra ett julinspirerat vattenpass till i morgon då det är avslutning på vattengympan......kanske borde, det bådar inte gott!
Annars har det varit en spännande dag på jobbet. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna annars. Det är spännande, men jag litar på min magkänsla. Det kommer att bli bra! Spännande hur man tänker olika. Var på ett möte med några damer som jobbar med familjehem. Å så  säger de att det finns familjer som tycker att vad tusan, de har ju uppfostrat sina egna barn så inte behöver då de någon utbildning. Jag skulle bli mörkrädd om någon sa det till mig. Den som är fullärd som människa var god räck upp handen och berätta för mig hur fan du blev Buddha! Jag kommer alltid att veta att det finns saker som jag inte vet eller kan och tacksamt ta emot all kunskap som jag erövrar längs livets stig! Tyvärr är jag en sådan obildad person, som behöver få veta mer....men jag är grymt glad att jag bara är obildad och inte obildbar! Å säg den förälder som aldrig har gjort fel eller som inte hade kunnat göra något på ett bättre sätt! Jag är verkligen nyfiken på och öppen för nya tankar och idéer för hur man kan göra. Å jag kan lova att jag inte har samma tänk idag som jag hade för 3 år sedan...och mycket har jag lärt och omvärderat det senaste året. Å jag är glad att jag gjort tokigt...för det har ju visat mig att det finns andra sätt som är bättre och att man faktiskt kan ändra sig!
..
Ungarna har fått sena dagar på dagis och det gör ont i mammahjärtat att komma sent och hämta dem. De har det bra på dagis, jag vet..men jag vill ju hinna träffa dem också! När man är hemma vid 17 så är det bara laga mat, äta å då börjar Bolibompa...sen hinner man bara plocka i diskmaskinen så är kl 19 och det är dags att lulla i säng för mina skatter....
...
I morgon kommer världens bästa mamma och mormor..Å hon har gjort grymt mycket tokigt i uppfostran av mig det ska ni veta!!;) Men hon har ju haft chansen att göra på ett annat sätt med mina syrror och göra nya misstag som jag AAAALDRIG kommer att göra med mina barn ;)
Känns skönt att killarna får vara hemma från dagis och bara polemasa hela fredagen även om vi är på jobbet. Sedan blir det en intensiv helg i Kiruna. Kul, men säkerligen kommer det att kännas i kroppen. Blir skönt med lediga dagar över jul och nyår..behöver det! Å att vara i stugan över årsskiftet..det blir najs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0