så var den helgen över och vardagen kom ikapp...

Äääntligen måndag! Barn på förskola, skola och ute sovandes i vagnen och jag har klarat av hälften av dagens arbete så nu dricker jag bara kaffe och njuter av tystnaden..lugnet före den berömda stormen! Det är dessa pauser som gör mitt liv möjligt! När jag var på intervju i förra veckan och de hade fått min personlighetstest redogjord för sig så hade de en fråga: Hur många timmar har ditt dygn?? Mitt svar var: Det handlar om planering och världens bästa make! Ibland tycker jag att jag egentligen inte gör så mycket och med lite ansträngning så skulle man kunna göra mycket mer. Just nu är mitt liv väldigt lugnt och fridfullt eftersom jag ännu är föräldraledig och jag har anpassat min fritid för att jag skulle kunna ha ett heltidsjobb. Det är ju då när man är på jobbet hela dagarna som man kan bli riktigt trött, och en helg är alldeles för kort tid för att samla kraft och energi på. Men nu njuter jag! Jag tror att alla skulle behöva få ett friår för att fundera över sitt liv! Jag tror att man blir en bättre människa och att man får lite distans till sitt liv som man tror så mycket om. När man stannar upp och granskar det i sömmarna så tror jag att man går ut med lite lättare hjärta, och att man blir gladare och vågar förändra det som kanske inte är bra!
Nu tänker jag lägga mig på soffan....blunda en stund och sedan vid 12.10 kliva upp, gå ut och ta bussen till inspirerande damer på Örnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0