Helgen är snart till ända...

...det har varit fullt ös med huset fullt med barn. Nu är här rätt tyst och stillsamt med bara de egna och bonus 12åringen. Efter att ha varit ute nästan hela dagen igår så somnade alla barn ovaggade. Det var verkligen, nä, jag orkar inte mer nu går jag och lägger mig! Storkillen var på crossbanan hela dagen med N och var nöjd när han kom hem vid halv fyra på em. Vi övriga var ute på förmiddagen, kom in käkade lunch och lite lördagsgodis och sedan promenerade vi in till stan och åkte i uttern i stadsparken. Det gick undan. Sedan promenerade vi hem igen..trötta, hungriga och kalla så det var ingen angenäm promenad för ömma öron! 
På hemvägen lyckades bonustjejen tappa en av sina vantar som vi fått gå på jakt efter idag, med lyckat resultat. I en snödriva hittade vi vanten! Barnen var inte så sugna på att gå och leta. Jag försökte förklara att det var värsta vinstpromenaden...för hittar vi inte vanten så måste vi köpa nya och vantar går på några hundralappar. Jag vet inte om de förstod värdet av att hitta det man av olyckshändelse slarvat bort. 
Vi har ätit lite lunch, skjutsat syrror till tornedalssbussen och varit på badhuset. Där har skor förväxlats så nu är det en jag lämnar till dig så lämnar du till dagis....Därefter vinkat adjö till helgbonusarna och brassat hem och lagat mat. Nu är vi alla mätta och belåtna, trötta efter utevistelse och bad! 
Hade tänkt träna idag men insåg att jag behöver barnvakt till andra saker så jag orkade inte lösa problemet för att träna idag. Ska istället försöka frakta mig till min faster o co för att överlämna en 60 års present i efterskott till ingifta farbrodern. 
Sedan ska jag dumpa rumpan i soffan och se ocean´s thirteen som kommit från lovefilm. Vilken bra affärside det där med lovefilm! Särskilt för oss småbarnsföräldrar som aldrig hinner passa tiden för att lämna igen filmen, eller hinner se den då när man hyrt en. Härligt! Jag har sett massor av film de senaste veckorna, mycket bra och roligt! Tack moster I för julklappen med två månaders gratis film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0