Varför lär man sig aldrig att...

...gå och lägga sig i tid? Och när man nu äntligen fraktat sitt arsle till sängen, varför kan man då inte släcka lampan och somna när man ser att de ilsket röda siffrorna projicerade i taket visar  00:45? Jag ställer mig själv frågan efter att som vanligt inse vid 05:45 att det är alldeles för lite sömn för en mamma. Det är då jag tänker: " åh, när jag varit och kört några pass och kommer hem, då kan jag krypa till kojs en liten liten stund..." Det är dock sällan som den där stunden kommer, det råkar ju alltid komma något som man måste göra och då tänker man att i kväll, då ska jag gå och lägga mig samtidigt som barnen,  i alla fall samtidigt som 12-åringen...It's not going to happen..SORRY. Men jag lägger ribban där, och river varenda kväll! Men när jag börjar mitt nya liv, då när jag ska göra allt det där jag borde och måste, då ska jag gå och lägga mig senast kl 22, jag ska sova gott och vakna utvilad och glad som om det vore en tvättmedelsreklam kl 06:00. Siffrorna skulle kännas mindre ilskna om man inte vore så trött. Men det är väl bara att le åt eländet. Något måste ju vara ilsket om morgnarna så jag inte känner mig så ensam om mitt dåliga morgonhumör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0