att folk inte kan skillnaden mellan ditt och mitt...

jag är både arg och ledsen idag. När jag skulle ta cykeln till affären så insåg jag att den var stulen. Någon har under natten klivit in på tomten och kopplat bort cykelkärran och stulit min cykel som var parkerad precis utanför dörren. Man måste ha varit grymt sugen på min cykel med andra ord. Ledsen blir jag eftersom jag fått cykeln av min farmor o farfar som inte längre finns ibland oss. Det känns så jädra sjukt att man kan göra så. Gå in på någon annans tomt och stjäla. Fy attsingen säger jag bara.
Nu ska jag jobba natt och sedan sova hela dagen. En natt kvar sedan är jag ledig igen. Känns bra! På tisdag ska vi ha surströmmingsskiva! Ska bli kul att umgås och skratta massor med kompisar från förr och nu! Tänkte baka lite sådant gott bröd som man får på räkfrossebåten...mumsigt! Sedan blir det någon paj för dem som inte uppskattar den norrländska delikatessen. 
Onsdag bär det av mot Lycksele och hotel Lappland. Ska bli skönt och lyxigt! Gammelhunden är hos mamma och valpen ska vara hos ett par kompisar här i stan. Sedan kanske ungarna sover med farmor och farfar och vi kanske får vara själva. Det är lyx! Känner att det behövs få vara lite själva också. Livet med småbarn och bonusbarn och andra ungar tar mycket kraft och då kan man behöva ladda om batterierna. Barn är det finaste vi har, och de förgyller livet något kopiöst! Jag skulle inte vilja vara utan alla barn som finns i vårt liv. Både våra egna, våra bonusar och kompisarnas små skatter! 
Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0