Det var längesen jag plocka några blommor....

..eller nått...så gick en fånig sång som jag hört när jag var barn....typ Ma Numminen eller liknande artist om det är någon som känner igen sig! I morse när jag och mini vaknade i stugan så käkade vi lite frulle och begav oss ut för att studera våra omgivningar. Då landade en trollslända på min arm och satt där i godan ro och åt upp ett mindra flygfä. Det var häftigt att få se. Jag tror inte att jag varit med om det någonsin tidigare på så nära håll...och har jag nu det så måste det vara länge sedan eftersom jag inte kan dra något sådant till minnes. Det är mindfullness...att verkligen uppskatta och njuta av ögonblicket. Det är som att sådana stunder kommer oftare när jag är i stugan.
Är just nu hos min mamma och hämtar hem gammelhunden som varit här i någon vecka. Vad glad både han och jag blev när vi återsågs. Gladast blev nog valpen!
Nu ska jag styra kosan mot stugan igen. Hoppas arbetet hemma på sst fortskrider som det ska så jag snart får min bättre hälft till mumindalen!
Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0