Så var det fredag och dags för jobb....

Det kändes inte alls lockande att åka iväg och jobba helg hela natten när man talar med vissa i telefon som ska på båten och fröjda sig! Hade ju så stort tänkt gå ut i helgen som passerat men när termometern nästan visar kallgrader så sjunker mitt intresse enormt. Det blev några glas vin hos en granne från tiden det begav sig. Trevligt var det i allafall! Annars har veckan som jag tidigare skvallrat om tillbringats i tornedalen och i stugan! Det har varit lata dagar även om vädret hade kunnat vara bättre! Hade gärna hunnit blöta några fler krokar men det är inte så enkelt när man har ett gäng småisar. När tiden går i detta tempo så kommer det snart vara ett minne blott och jag kommer att få sitta där med mitt metspö så mycket jag bara orkar. Kastade några kast med kastspö idag och blev genast påmind om hur skönt det är att sticka o fiska sent och grilla lite. Det brudar, det borde vi göra någon natt! Det är så himla vackert så där sent på kvällen/natten...och så gott att äta ute och snacka massor. Man får nog klarare tankar och klokare svar när man är ute! Jag ska nog använda lite av mina surt förvärvade slantar till att köpa mig ett enklare kastspö och några drag. Det är hälsosamt att blöta en krok lite nu och då!
Det har blivit en del Othello under veckan som gått och med bara barn i huset så får man lätt hybris. Detta är en lite inlindad inbjudan till alla vänner där ute..häng med till stugan någon helg och ge mig råpisk i Othello! Det är en riktigt trevligt spel. Köpte det i julas men det blir inte av att man spelar i stan så det har åkt till stugan (som de flesta av våra sällskapsspel). Där har man all tid i världen till att spela spel! Även om det blir rätt intensivt veckor som den som gått då vi haft bonusbarnen med oss och då vill mina syrror vara med oss så vi har varit två vuxna och 7 barn hela veckan. Jag kan säga att jag har lagat mat och plockat och plockat och lagat mat och tvättat...men det har varit mysigt. Jag gillar när vi är många och att folk trivs. Jag älskar att laga mat och att baka så det är helt ok! 
Jag har tänkt lite på det. Varje år så åker maken och några av hans mc polare till en kusins stuga in the middle of nowhere och är en helg och kör hoj och snackar och bastar. Det kanske är något vi brudar också skulle göra! Åka till någon stuga och bara umgås! Om ingen annan har någon stuga som vi kan använda så har vi ju en. Den är ju lite bekväm på det viset att där finns dusch, diskmaskin och andra bekvämligheter...vi drömmer om en utebastu....Det finns många sängplatser så vi skulle kunna vara ett gäng..äta gott, umgås, promenera, spela spel...dricka nått glas och dra en och annan skål för alla naturliga! Vad säger ni, är någon sugen på det någon kall och mörk helg i oktober? 
Ha det gott där ute! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0