när man är sliten....

..är det en lycka att vara två! Jag förstår absolut varför man ska vara två för att kunna få barn och även om många är otroliga och fantastiska så skulle jag inte rekommendera någon att vara ensamstående förälder om man inte har ett enormt nätverk av andra trygga vuxna omkring sig. 
Just nu är jag grymt sliten. Både fysiskt och mentalt. Kanske är det för att jag vet att jag snart är ledig. Att det handlar om 6 arbetspass till innan det är dags att vara ledig gemensamt med maken! Jag har tömt och tömt och tömt mina batterier. Det har varit mycket av allt och hela tiden och jag är ju ingen större stjärna på att säga nej. Men idag när jag kom hem från jobbet så gick jag raka spåret ner och lade mig, orkade inget annat och tänkte att jag är lyckigt lottad som faktiskt kan göra så och veta att mina barn får allt de behöver ändå. Samtidigt så bränner det dåliga samvetet för att man gör så. Att man är en dålig person och en dålig förälder för att man gör så. Men jag vet att det är för att orka och kunna vara här och vara bra som jag gör så. 
Nu ska jag mysa med mini innan han somnar.....snart snart är det helg!

Kommentarer
Postat av: M

Hej hej hej, du klokaste finaste Lisa! Nu måste ju du ta hand om dig juh! att en 3 barnsmamma rär trött gör henne inte till en dålig person på något sätt, snarare bara mänsklig! Du tar hand om alla andra jämt, så nu är det dags för massor av L-tid!

Kramar i värmen till värmen :)

2009-06-25 @ 20:55:08
URL: http://mariathornberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0