Snart semester...jag längtar!

nu är veckan igång! Det är som att man bara behöver ta sig över måndagströskeln så känns livet genast lättare! 
Idag har jag varit på sommargympa på östermalm..Det är så himla härligt och det känns skönt att äntligen fått tummen ur och ansträngt mig lite fysiskt. Det är lite dåligt med motivation just nu, men det blir bättre...I augusti har vi ett stort korpenconvent och sedan kör terminen igång igen i september. Det är skönt med ledigt men bra med träningsrutiner!
Nu är det bara 4 tidiga morgnar innan jag blir ledig och efter de senaste månadernas tjorv med olika jobb, skola och annat så känns det underbart att bara vara i några veckor! På fredag beger vi oss norrut till stugan och jag längtar ända in i benmärgen efter tornedalen, tystnaden och storheten! Att mamma ska ta ungarna så vi får sovmorgon gör inte livet något svårare precis! Sedan blir vi nog kvar i stugan i en vecka innan vi återvänder till stan och verkligheten och jag ska jobba 3 nätter. Sedan åter ledig och på onsdagen åker vi mot Lycksele djurpark och hotell lappland. Vi tar med oss farmor och farfar och hoppas att de vill sova med barnen så vi får lite tid med varandra. Det behövs även det för slitna småbarnsföräldrar. Vi är ju faktiskt inte bara mamma och pappa...vi är ju någons bästa vän och livskamrat också och det är inget som klarar sig utan påfyllning av tid och engagemang. Nog har jag många gånger undrat hur fasiken det egentligen kom sig att det blev vi...men hur jag än vrider och vänder så skulle jag välja honom igen och igen....Jag kommer nog fram till att P är mannen i mitt liv varenda dag när jag summerar dagen innan jag somnar. Nog har han legat på minussidan..exempelvis den dagen då han både mejade ner den vita lilla syrenen och humlen med klippon och tyckte att det var mitt fel....Va tusan, jag var på jobbet, vad hade jag kunnat göra åt saken? Men jag vet ju att det inte var med mening...och jag är glad att han klipper gräset utan att jag behöver nämna att det behövs, att han själv ser vad som behövs göras och GÖR det! Det är få förunnat att ha en sådan man i sitt hus! Så, jag är en lyckligt lottad person!
Nej, nu duschen och sängen.......i morgon ny dag och nya möjligheter!


Kommentarer
Postat av: Sara

Då är det bara att bita ihop nu så kommer er välfötjänta semester snart. Vi åker på semester imorrn.. först Sthlm och sen Bulgarien en vecka. Och som du oxå säger det jag längtar mest till är att få hand om varandra ;)

Tack för senast föresten, fick så bråttom iväg så vi hann nog inte ens tacka för övernattningen.

Ha det så jättebra nu o hälsa familjen.

2009-06-30 @ 18:14:15
URL: http://shoppaholic.blogg.se/
Postat av: Sara

Då är det bara att bita ihop nu så kommer er välfötjänta semester snart. Vi åker på semester imorrn.. först Sthlm och sen Bulgarien en vecka. Och som du oxå säger det jag längtar mest till är att få hand om varandra ;)

Tack för senast föresten, fick så bråttom iväg så vi hann nog inte ens tacka för övernattningen.

Ha det så jättebra nu o hälsa familjen.

2009-06-30 @ 18:14:25
URL: http://shoppaholic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0