måndag...

..när jag var och körde pass i morse så kändes det verkligen som att det bara var måndag hela tiden, som att det var igår jag var där och körde pass senast fast det var en vecka sedan. Tiden går så fort just nu och jag känner att jag har dålig koll på läget.

Hemma är det jobbigt nu. Stressnivån på bonusen som ska flytta tar upp de andra barnen i skyn så man känner att man lever är det blir kväll. Han har samma inverkan på skolan så idag har vi fått vara och hämta hem honom igen. Det blir tokigt ibland. Nu har vi sagt att han får vara där i morgon och på onsdag och sedan så blir det flytt till ny familj. Kommer att bli tomt och tyst, men så välbehövligt lugnt för våra egna barn. Nu ska de få all vår tid ett tag framöver, sedan får vi se om det blir några fler barn som kommer mellanlanda här hos oss. Men det tror jag, det är ett sätt att leva och även om man ställs inför mycket jobb och mycket jobbigt så är det värt varenda uns av ansträngning när man vet att man gjort det barnets liv lite bättre.

I veckan ska jag jobba on-fr på mitt gamla jobb och det ska bli kul. Skönt att komma iväg hemmifrån och göra något annat en stund. Sedan vet jag att jag ska jobba skärtorsdagen också. Nästa fredag ska jag på intervju igen. Det börjar vara lite dejavu upplevelse att få gå på intervju och det är alltid trevligt! Men nu börjar jag vilja veta var jag ska vara på dagarna och inte gå här hemma och vänta och söka och undra vad man ska göra av sitt liv. Det kommer att bli bra, och det löser sig alltid, menjag gillar inte att inte ha kontroll, eller att inte veta. Jag gillar att känna att jag kan styra och veta vad som ska ske! Det får gärna vara mycket som händer, och mycket att göra, bara jag vet vad som förväntas av mig så är jag rätt nöjd med livet!

Lilleman verkar stormtrivas på förskolan och det är tryggt nu när man ska jobba några dagar. Sedan blir det färre dagar för honom veckan efter, då ska jag till skolan en dag och så på intervjun på fredag och till arbetsförmedlingen på torsdagen. Så då behöver han bara vara där då. Sedan kommer påsken och då blir de lediga hela veckan efter påsk då vi ska vara uppe i stugan och njuta av friden. Längtar. Tror att vår familj behöver det nu efter allt som varit med extrabarn och dödsfallen. Det sliter mer än man kan förstå.

Nej, nu ska jag ta mig en tupplur så jag orkar hela kvällen sedan...behöver vila mina ögon som hållit igång sedan kl 04.52!
Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0