Solen ger så mycket glädje!

Tänk att man kan bli glad av att solen skiner! Hm, jag menar den är ju en förutsättning för allt liv på jorden och det är ju alltid solsken någonstans i världen...men när den börjar kika fram så här på vårkanten så är det verkligen något man saknat, och blotta åsynen av den gör livet mycket enklare..eller inte..för det är sådana dagar då man vet att man har mycket att göra inomhus och man vet att man borde gå ut i det fina vädret istället. Går man ut är man stressad över allt man borde gjort och om man inte gör det så är man stressad över att man inte tagit tillvara det fina vädret!

Idag har jag påbörjat inskolningen av lilleman på dagis. Det är med både glädje och sorg man gör det. Det är ju världens bästa förskola som han fått plats på...men han är ju så liten och jag skulle vilja kunna vara hemma med honom ett tag till. Men när man inte har något jobb så måste man börja söka, och för att kunna söka så måste jag ha barnomsorg till mina barn och när jag fick en plats på världens bästa dagis så kan jag ju inte tacka nej. Så idag har hans karriär börjat! Å då ringde de och sa att jag ska få vicka lite till på mitt gamla jobb och det är alltid roligt att komma dit och göra några timmar! Jag ska dit tre dagar nästa vecka och sedan har jag en dag veckan efter. Alltid något och så ser de på arbetsförmedlingen att man vill jobba!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0