Torsdag....

Så är en underbar vårsolig torsdag snart till ända. 
Nu har bonus flyttat och det var jättejobbigt, men nu känns det helt OK. Ska bli roligt att åka och hälsa på honom när han landat där han nu ska bo! Det är en toppenfin kille och han förtjänar det bästa på alla sätt och vis!
Idag lyckades jag med konststycket att glömma nycklarna hemma. Jag meddelade maken om detta och han skulle lägga ut en nyckel till mig. Men det glömde han bort i flyttyran så när jag kom hem var maken på bonusens nya ort några mil bort. Det var tur att det var solsken så vi kunde vara ute och leka i en dryg timme innan papsen kom hem. Det var lite kallt för mig dock som inte klätt mig för att vara ute så länge. Men, det gick bra!

På lördag ska jag på barndop då en liten kille som har en stor plats i mitt hjärta ska döpas! Jag ska läsa en text i kyrkan och det känns kul att få vara delaktig i dopceremonin. Han mamma är en mycket viktig person för mig. Hon har en särskild plats i mitt hjärta nu och alltid och är en som alltid har funnits nära mig. Vi har gjort så mycket tillsammans! Hon har många talanger, bland annat är hon fenomenalt duktig på att måla. Vi har några av hennes tavlor hängandes i vårt hus och när jag ser dem blir jag glad. När jag var på hennes examen från folkhögskolan så grät jag av stolthet...hon hade målat så fina tavlor och tänkt så härligt när hon målat. Jag vet att jag är lite svamlig, och gråtmild. Men stolt över henne det är jag alltid! Vill ni kika på allt fint som hon skapat kan ni besöka hennes hemsida www.johannaalamattila.se 
Ha det gott! Nu ska jag pusta ut efter jobb, Aquapass...och utevistelse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0