Huset fullt!

nu har jag förmånen att ha alla mina syskon på besök på en å samma gång. Som tur är är de inte fler än 3 st så vi ryms gott och väl även om brorsonen också är här! Brorsan är dock på knöppelåsen och tävlar hela dagarna så honom ser man knappt till, brorsonen cyklar med sina kompisar så honom ser man inte heller. Syrrorna har varit på stan hela förmiddagen och sedan har M lekt med killarna och R varit i farten med mig. Vi har även hunnit vara på Pippi 2 års kalas med sockerdricksträd och allt! Tack vänner på Bäst för en toppendag med goda pannkakor och trevligt umgänge! Grabbarna var mer än nöjda när de ¨åkte hem med fickorna fulla av guldpengar! 
Grannungarna med kompisar var över och härjade hos oss idag. MInsta grannkillen har lite längre hår och är hur söt som helst. En av deras vänner säger -Hon kan inte klättra upp på borgen. Jag svarar-V är en kille, men nej, han är för liten och kan inte klättra. Killen svarar-Hon är en flicka. Jag svarar-Han heter V det är en kille. Killen svarar-Jag vet att hon heter V. Det är en flicka. Slut diskuterat. V är en flicka. Punkt. En flicka med snopp.
Nu har jag blivit inspirerad av FB och fått lite boktips inför resan till Kreta. Längtar! Idag var jag på storheden med systeryster för att köpa skor. Då hittade jag en bok som en bekant läser "Medmänniskor" av Stefan Einhorn. Jag blev så inspirerad av hans konsten att vara snäll så nu har jag köpt pocketen "medmänniskor". Maken sken upp när jag kom hem med den och frågade om jag redan börjat ladda för det jag ska läsa på semestern. Men nej, jag kan nog inte hålla mig längre än ner till sovrummet innan jag öppnar pärmarna! Jag ska nog bege mig mot min älskade v'än A några dagar innan resan och botanisera i hennes stora förråd av pocketar. Minst 5 ska jag ta med mig. Jag hade 3 på förra resan och då hade jag ett gäng ungar att passa så nu när jag inte behöver vakta någon så borde jag rimligtvis hinna läsa så mycket mer! 
Nu är det dags att ladda inför morgondagens 5 års kalas här på sst. Det är en uppspelt kille som längtar efter sitt kalas som egentligen borde vara tjejfritt. TYvärr har mamma bjudit in tjejer också...jag tror inte på detta med diskriminering och jag vet att de har superskoj tillsammans. Det är inte lätt när tjejbasillerna flödar och man är överkänslig mot sådana. Hu..undra om det finns vaccin?
Kram

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hejsan hoppsan! Vad härligt med 2 utlandsresor efter varann. Jag blir ju faktiskt lite avis ;) Om du inte hittar tillräckligt med böcker hos Anci så är du välkommen att botanisera bland mina böcker också.



KRam

2009-05-24 @ 11:30:39
URL: http://bloggycecilia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0