Nu är det äntligen HELG!

Jag är så nöjd och glad med att det är helg! Det känns skönt i hela kroppen! Nu är det bara ett måste kvar i morgon och det är ledarutbildningen som vi ska köra på eftermiddagen. Det känns helt OK även om jag villigt ska erkänna att jag egentligen inte har tid med det. Känns hårt att erkänna. Jag brukar inte erkänna när jag tagit i för hårt men nu gör jag det! Det måste ha att göra med all klokskap som jag lärt mig av damerna på 55+ Aquan. De är så härliga och kloka. De har så mycket livskunskap och värme, självdistans och energi! Även om jag ännu gör misstag och tar på mig mer än jag egentligen orkar och vill (Ja, jag ska erkänna att det känns skönt när man gjort bort allt ändå!) så har jag blivit bättre på att säga nej och tänka att genom att säga nej till något så säger jag faktiskt ja till något annat. Jag vill gärna säga ja till mina vänner och min familj! 

Jag vill inte bli en mamma som aldrig har tid att leka och bygga kojor, en sådan som alltid är trött och tvär, för det är vad man blir av att alltid jobba. Jag tycker att det är toppen att kunna åka bort från alla måsten, till en soligare ort där man inte behöver tänka alls! Där det bara är att gå till dukat bord och sedan lämna och gå...där någon annan tar upp sanden och man själv bara kan njuta av att bara vara..att kunna hoppa bomben med ungarna och veta att jag inte behöver bekymra mig för matlagning, städning och tvätt. Fy attsingens vilket lyx, och tack för att vi har förmånen att ha en sådan trygg ekonomi i dessa kristider så att vi har råd att unna oss detta lyx!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0