rapport från kaoset!

Varför ska man alltid vimsa med allt så man ska känna panik den sista veckan? Jag tycker att när man är i nedre medelåldern så borde man ha lärt sig bättre. Jag som så stort skulle gå igenom vad som skulle åka med till Turkiet i går kväll för att se om något måste införskaffas, vad händer, L somnar som en stock med midi och vaknar till vid 23-tiden då det bara är att valsa ner i sängen och fortsätta sova. Det var nog välbehövligt med sömn, men jag hade inte riktigt tid med det. 
Snart är det dags för aqua för morgonpigga damer för sista gången den här terminen. Känns både skönt och tråkigt. Damerna är verkligen en energikälla utan dess like, men visst fasen ska det bli skönt att inte stressa iväg på måndag morgon i några veckor framöver!
I helgen har vi begravt kärlekens morföräldrar. Det var en fin dag, om än tung. Prästen som mormor själv valt var duktig på sitt jobb måste jag säga. Mormors syskon sjöng jättefint även om de själva var oroade över att de hade så gamla svaga röster. Flera höll riktigt fina tal, bland annat svägerskorna. Nu kan familjen äntligen gå vidare i sin sorg och med allt praktiskt som måste tas itu med. Det är en del. Vi hann med lite umgänge på kvällen och så hann ungarna leka med sina kusiner. De hade jätte kul tillsammans! Tack gudfar F för att du tog hand om mini så han inte behövde följa med på begravning, det var nog att hålla ordning på midi!
Vi var hemma ovanligt tidigt igår eftersom "Saster S" skulle hinna med flyget till tyskland. Det var skönt att vara hemma i tid så man hann tvätta undan all tvätt och kratta där ute nu när det börjar torka upp. Än är vår gigantiska snöhög kvar, om än i mindre storlek och jag har varit och skottat i den för att hjälpa våren på traven. När vi kommer hem från semestern borde den vara borta!
Nu är det dags att mejla in lite läsloggar och annat till kursen som jag går på universitetet. Ska få undan dem nu i början på veckan så att det bara är att njuta utan stress på semestern! Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0