Tisdags kaoset är här!

så har en ny dag börjat även i det lilla huset på Sst. Ja, iofs så har den börjat för någon timme sedan men ändå! Jag och mini huserar här och har myst i soffan, det behövs fyllas på med minitid denna vecka. Jag jobbar varenda kväll så det är bara på morgnarna som vi får vara tillsammans. På söndag ska han åka till mormor och bli där till onsdag då farmor och farfar hämtar honom. Vi drar på semester och kommer hem på söndag. Det känns jättejobbigt att lämna honom. Det är första gången som han ska stanna själv så länge. Han har varit ifrån oss, men då har han varit med bröderna och nu känns det bara superjobbigt att han inte ska med. Vi vet att det blir bäst att han inte är med eftersom han är i den åldern då man inte har mycket ut av att resa, samtidigt känns det skitjobbigt att vara ifrån honom. Han är ju det finaste! Men, det är välbehövligt med sömn för oss trötta föräldrar och det ska bli supernajs att mysa på med storisarna och bonusarna i en hel vecka!
Idag ska jag lämna grabbarna bus på dagis, bege mig in till stan för ett möte på Soc ang bonusarna. Sedan blir det lunch med Vattenmaria (hon har fö en underbar blogg!). Vi ska sätta ihop ett program för lördagens instruktörsutbildning/inspirationsdag. Jag känner att jag just nu inte är så inspirerande men det blir nog bra innan det är lördag! Tills dess ska jag ha avklarat alla skolmoment och fått ihop packningen så jag bara behöver njuta under semestern och då kommer inspirationen som på beställning! (om inte annat så måste jag övertyga mig själv att så är fallet!)
Vid 14 snåret ska jag styra min kosa mot arbetet å så ska ännu en tisdag förflyta i arbetets tecken. Sedan hem och släppa iväg maken till arbetet och försöka skriva ihop lite skolarbete innan det är dags att stänga mina gluggar. 
Känns skönt att ha en plan. Sedan blir det alltid lite till inblandat i min plan så den blir så där lagom kaosig för att vara L men det är ju först då som den blir som den ska vara för att tillhöra mitt liv!
Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0