SNÖ ho ho VAR ÄR DU??Komsi komsi!

Är åter i den regniga vardagen efter en skön helg med trevligt sällskap. Efter att ha tankat bilen med bensin och de glada brudarna med grillkorv på Statoil så styrde vi kosan mot Storforsen...


Vi hann fram precis till vin och chokladprovningen som drog igång kl 15. Även om de som höll i vinprovningen tyckte att man kunde sitta utspritt bland främlingar när man ska prova vin så fick vi vår vilja igenom och fick göra det gemensamt som vår tanke varit från början. En av jubilarerna tål inte choklad, en annan drickr inte vin. Men, vad gör man inte för sina vänner!? Det var fantastislk choklad från en chokladbutik i Piteå som gör sin egen choklad på choklad direktimporterad från frankrike från en fabrik som gör pulvret som på den gamla goda tiden.


Det var tre mumsiga bitar. Tyvärr var jag glupsk innan jag kom på att fota till bloggen. Jag var dock lite mer disciplinerad än sällskapet brevid oss som han sluka sina bitar innan allt vin var serverat. Å när de fick lite till så gjorde de samma misstag. Karaktär in my ass...
Det var en vit Chokladbit med pistage som var den första man skulle smaka. MMMM, säger jag bara! Krämig och mumsig på alla sätt och vis, och vad fantastiskt hur olika smaker kommer fram beroende på vilket vin man dricker till..

Vi fick prova flera goda dessertviner. En del godare än andra och vissa behövde man smaka några gånger för att förstå hur goda de var! Synd bara att det inte går att köpa dessa viner på systembolaget. Det var från en vinimportör i Vidsel som komponerar vinmenyer för restauranger. Den restaurang som vi besöker har inget utskänkningstillstånd tyvärr så jag lär inte få smaka något av dessa till desserten. Men när jag var på ett företagsmingel häromveckan så ville restaurangen ha förslag på nya affärsidéer från oss alla som var där. En sak som kom på tal var utskänkningstillstånd. Men jag vet inte om jag skulle vilja ha ett glass rötjut till min friscoburgare ändå....Tål att tänkas på. Men nä, Max är för mig en familjerestaurang. Dit man går med ungarna för att de älskar att vara där och äta. Då vill man inte träffa på fulla vuxna. Vill man det är det ju bara att svänga förbi vid 03 en lördagnatt!
<3 <3 <3
Efter vinprovningen bar det ner i hotspring badet. ÅÅÅÅÅ vad underbart att sitta under bar himmel i det bubblande varma vattnet och samtala med de finaste tjejer jag känner! Tänk att mina vänner är snygga i bikini även den här tiden på året när det är ett bra tag sedan vi sett solen. Men snart, snart går vi mot ljusare tider! Undra hur det kommer sig att just jag förunnats dessa fantastiska personer som vänner? Så snygga och kloka, varma och roliga..som kinderägg, allt i ett! Vi var inte så sugna att lämna badet, men när magen började kurra så var det bara att frakta upp våra russinrumpor ur badet och göra oss färdiga för buffén.
<3<3<3<3<3<3
Vilken underbart god mat det var, och vilken service! Kan inte säga annat. Dock hade allt badande sugit musten ur en så jag kände att den som skulle få min uppmärksamhet resten av kvällen var han John Blund. Jag hann bara lägga ner huvudet på kudden så somnade jag och sov som en stock. SKÖNT...

Bland det bästa med att bo på hotell är ju frukosten. Och det var det även här. Vad skönt att sätta sig ner med en bricka full med allt gott en frukost kan erbjuda! Pålägg och ägg, fil med olika flingor och bröd av olika sorter..färsk frukt och mmmmmmmmmmmm. Det enda vi saknade var nog att vi borde tagit med oss promenaddojjor för att ha kunnat ta en skön promenad innan. Men nästa gång ska jag då ta med mig det!
<3<3<3<3<3
Ibland tänker man att det kanske skulle vara kul med ett riktigt party. Men jag är nog ändå av den åsikten att man ska lyssna på kroppen. Min kropp behövde vila efter 12 dagars arbete i sträck. å det fick den! Skönt! Jag känner mig som en ny människa i både själ och hjärta, eller i allafall lite restaurerad. Till storforsen kan jag då tänka mig att åka igen. Med snygga brudar, eller med mannen i mitt liv....
<3<3<3
Hemfärden bjöd på lite spänning då min bil tyckte att det var bättre att vila och blinka med elektronikfelslampan. Maken har ignorerat problemet och sagt vilket fel det är, men inte gjort något åt saken. Nu har han väl insett att det kan vara typiskt bra att åtgärda problemet, för husfridens skull. Så idag ska han tydligast ringa verkstan. Den som lever får se!
<3<3<3<3<3<3<3<3
I veckan blir det en del jobb, det blir Lars Winnerbäck på onsdag, bonusbarnen till helgen och aqua på Pontus på söndag kl 18. Kom och träna vet jag!
KRAM..och ni som var med i helgen...TACK! Ni som inte var med...nästa gång vill ni inte missa!


Kommentarer
Postat av: milla

skönt att få rå om sig själv o träffa bästaste vänner ibland. Vin o choklad på det måste ju vara grädden på moset. så härligt ni verkar haft det.

2009-11-23 @ 20:30:36
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0