Deja vú...

..konstaterade för en vän häromdagen att det här livet är som deja vú upplevelser. Man kliver upp före fan, tänker att ikväll ska jag gå å lägga mig tidigt. Fixar donar för att få barnen till dagis och frakta sig själv till arbetet. Sedan skynda till dagis och hämta hem blöta ungar, hänga upp vantar och overaller på tork...
Sedan laga någon god, nyttig och näringsrik middag till vrålhungriga barn som ömsom bråkar, skrattar och gråter tills maten är på bordet. Då man ändå har hyfsad struktur så blir det oftast bra, även om man ibland önskar att man kunde knäppa med fingrarna och hepp skulle en näringsrik middag stå på bordet....
Middagen går i ett rasande tempo med lirk och prat och lite tårar. Sedan tassetvätt och så får mamma och pappa som vanligt smaka på den kalla maten. Den som inte är lika god som den är när den är varm. Men alla avbrott under middagen gör så att man får sleva i sig kall mat till slut iallafall. Det vet alla småbarnsföräldrar. Men jag vet, tiden rusar och snart kommer jag få känna smaken av varm mat! Å då kommer all kall mat vara gömd i minnenas trädgård. Sedan övergår man till den mesta deja nú upplevelsen av de alla...
Varför känns det som att man plockar i och ur diskmaskinen hela dagarna? Är jag den enda eller har jag ett gäng som nickar igenkännande när detta passerar era ögon. Men jag känner ändå, tack gode Gud för diskmaskinen!
Sedan ser man ju allt som kvinna. När man går på toaletten så tvättar man handfatet när man ändå stod där, man borstar toaletten med wc anka när man ändå var där och när man passerar tvättstugan så slänger man i ett gäng kläder...och när man duschar, jag då sliter man upp avloppet och spolar igenom när man ändå är smutsig själv.....För att förgylla mitt liv som städtant så var jag och investerade jättefina borstar som jag ska använda när jag städar bastun...
Åh, att få bada i en nyskurad bastu..det är ju underbart skönt! Längtar.....Sedan fortsätter dagen i ett himmelskt tempo, med tandborstning och sagoläsning och så lite bloggande, lite hundpromenader och en snabbstädning innan man inser att de där löftet om en tidig sänggång än en gång brutits. De röda siffrorna lyser ilsket i mörkret när man klär av sig för att hinna läsa lite innan man stänger sina gluggar för dagen.
När man legat sina 15 minuter på spikmattan och läst en stund och längtat sig bort till varmare breddgrader. Till en strand och en solstol och en paraplydrink...då kommer bästa maken och tar ner en på jorden. Inte vill han åka på någon solsemester. Nä, en utebastu till stugan vore trevligare..och semester för honom är något likt detta..
Själv längtar jag till om någon vecka när hela tjejligan ska bege oss mot storforsen och bada hot spring vid forsen och sedan vara med på vin och chokladprovning och sedan sova på hotell, med hotellfrukost.....Å, varför kan inte det vara en deja vú upplevelse? Det hade jag gärna upplevt var och varannan dag....
Kram!

Kommentarer
Postat av: milla

känner igen mig i "städtanten" på toa =) åsså undrar de varför man tar tid på sig därinne S

Våran hatthylla rasade ner förra veckan, jag lovar att det var kaos bland alla kläder. Ha d gott o hoppas axeln blir bättre!!!

2009-11-02 @ 11:52:53
URL: http://millasplejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0