när maken o hunden gaddar ihop sig...

jag vet inte vad det är med maken när han aldrig kan lära sig att toarullen ska vara i sin hållare och att man inte tar med sig den rullen någonstans. Oräknerliga är de tillfällen då jag varit på huset och insett att där inte finns något papper att torka sig med. Det är ju inte så enkelt att skaka av den som alla kvinns vet. Så ena dagen var jag fly förbannad på maken som mumlade någon ursäkt för hundrade gången och så började jag arga upp mig idag igen....men det var inte maken idag. Det var unghunden...så nu djävlar har de börjat gadda ihop sig......
...
Annars en bra dag med skola och jobb och en tupplur mitt på dagen. Jag skulle bara vila lite innan jag satte igång med middagen..men jag sov i nästan 2 timmar :). Jag hann fixa köttet till middagen ändå innan jag begav mig till arbetet. När jag kom hem och började jobba med lite småfix så såg jag ett mejl bland skräpposten...det var en kallelse till en intervju för ett jobb...det kändes kul! Nu har jag ju börjat jobba på mitt nya jobb, men det är ännu en uppstartssträcka på det jobbet så jag skulle gärna pyssla med något annat tills det rullar på ordentligt. Jag har även kastat in en ansökan till en utbildning på heltid på våren. Jag tror nu inte så mycket på den, men om man inte ansöker så kan man ju inte tacka vare sig ja eller nej den dagen då man får antagningsbeskedet..å hur ens liv ser ut den dagen, det vet man ju inte idag!
...
I morgon är det skola på em och före det så ska jag promenera med hundarna och plugga. Efter skolan ska jag in till stan en vända och träffa lite folk i ett godmanskap som jag har åtagit mig. Snart snart helg! LÄngtar längtar!

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja se karlar... Min sambo är ju väldigt speciell när det gäller att hålla reda på saker å ting. Den förmågan har han inte.

"Var är brevet jag skulle posta till jobbet?" kan han fråga.

"Ingen aning, var såg du det senast?" säger jag.

"På köksbänken", svarar han.

"Ja men tänk om du skulle gå å kolla ifall det ligger kvar där då", säger jag.

Å var ligger brevet? Jo på köksbänken. Alltså, den där mannen driver mig till vansinne ibland. Å är något verkligen borta så lyfter han ju aldrig på andra saker för att se om grejen ligger där under...

2009-11-13 @ 13:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0