Å så var vi igång igen!

..måndag har kommit och snart är dagen till ända. I morse kändes dagen så lång så lång och nu när kvällen är här så fattar man hur snabbt dagarna ändå går. Alltså ingen idé att tänka att det är jobbigt...det går ju så fort ändå! Idag var jag verkligen trött på eftermiddagen o jag kände hur ögonlocken ville till att klappa ihop på föreläsningen. Men jag överlevde hem. Efter middagen så slocknade jag på vår kökssoffa. Vilken tur att jag har en världens bästa make som fixade ungarna och disken så när jag vaknade var det bara att slå igång diskmaskinen kvar! Å då hade han kokat kaffe till mig så jag fick kaffe o kaka innan jag la barnen.
De är så himla fina våra barn! Jag bara njuter när jag läser för dem på kvällen. Då säger Midi-Tack mamma för att du läser för mig! Jag älskar dig! Då kan man som sväva ut från sovrummet och tänka att jag är världens lyckligaste mamma med barn som kan uttrycka uppskattning för guldstunder i vardagen! Kan hända att man brukar tacka dem för mys och kramar och för att man får vara med dem. Jag är glad att de är sådana personer! STOLT! Även om man kanske ska vara ego och armbåga sig fram för att nå framgång i vissa branscher så önskar jag av hela mitt hjärta att våra barn inte blir sådana personer! De får gärna bli duktiga på sin sak och få framgång i arbetslivet. Men jag tror stenhårt på att man kommer lika långt med hjärta och hjärna som med armbågar..om inte längre! Man får ju en helt annan respekt. Eller kanske är det bara jag som tycker att varma empatiska och kloka människor ska ha repsekt..vad vet jag...
När man har sina mörka stunder så är det underbart att träffa damerna på vattengympan för 50+. De är starka aktiva kvinnor som har accepterat sig själva som fantastiska personer. Som tar vara på sig själva och livet! Jag blir så glad varenda gång jag träffar dem. Jag tror inte att de kan förstå hur mycket kraft de ger mig av att kämpa på där i vattnet! De är verkligen som Jetmacken är för bilen för mig! De är en sådan värme och glädje och styrka och aktivitet! Tack för att ni finns ladies! Jag vill bli som er när jag är pensionär! Röra på mig, hitta på olika aktiviteter och inte böja mig för allt! Damerna hade sitt pass tidigare på dagen förut. Då sa de, varför ska vi stressa, vi är ju pensionärer och kan komma en tid som passar oss! Å nu har de passet kl 13!
Jag har mina mörka stunder ibland, och jag tror det är nyttigt för mig! De är iofs inte så ofta eller särskilt länge eftersom jag är för nyfiken på livet för att ha tid att stanna länge i grubblerier. Sedan så har jag förmånen att omge mig med personer av olika åldrar och karaktärer som kan ge så himla mycket energi, skratt och kraft! Många har varit med under stora delar av mitt liv och flera har kommit under resans gång. En del dyker in lite nu och då och alltid är ni lika välkomna och efterlängtade! Jag hoppas att jag är lika viktig för er som ni, ingen nämnd och ingen glömd, är för mig!
I morgon ska jag jobba på bästa jobbet i världen...ska bli kul och roligt att träffa lite andra vuxna! Jag är så glad för min vän M som fått ett nytt jobb i samma bransch och får komma vidare mot nya utmaningar! Jag är så glad och stolt över dig, att du själv insett ditt värde och vad du behöver för att må bra, och dessutom tagit dig i kragen och förändrat ditt liv! Nu hoppas jag att nya jobbet blir så bra som det bara kan för dig och att du får tillbaka glädjen i vardagen och orkar göra mycket roliga saker med mig och andra!
Kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0