Nu lite snuvig...

känns ju hemsk att man hela tiden tänker att det kommer att växa ut en svans med knorr så fort man börjar snörvla lite..något som man under tidigare höstar hade kallat för förkylning och ryckt på axlarna för. Nåväl, jag har ont i halsen och det ska man tydligast inte ha om man är på väg att bli svinig så det bådar ju gott ändå!
Eftersom mitt liv är rätt intensivt så har jag nu bestämt mig för att senast vara i säng kl 22.30. Den här veckan har jag lyckats bra..(det är dock bara tisdag..men jag bestämde mig i söndags! peppar peppar). Men givetvis måste jag ligga en stund på spikmattan och läsa lite i Män som hatar kvinnor boken. Den är riktigt bra! Jag har varit lite skeptisk..men nu är jag grymt sugen att se filmen och förhoppningsvis så hinner jag läsa flickan som lekte med elden innan så jag kan se den filmen på bio. Det sägs att filmerna är bra!
I morse har jag fått sova till 6.30 vilket kändes som en gåva från ovan. Ska jag bli frisk från denna förkylning så är det bra om man inte är helt slutkörd för det är inte det bästa för ett redan nedsatt immunförsvar. Ska frossa i apelsiner, som faktiskt är riktigt goda nu!, och försöka ligga och plugga i två dagar. På torsdag är det skola. Har inte hjärta att lämna mina barn på dagis, men har insett att jag måste lämna dem i några timmar för att hinna plugga så det känns bra att gå till skolan. De trivs ju där, men det känns konstigt att lämna dem och sedan gå hem. Även om jag pluggar hemma så känns det lite konstigt. På torsdag morgon ska jag träffa min pluggkompis och gå igenom instuderingsfrågorna...det är lärorikt och trevligt! På fredag ska jag jobba kväll igen. Trevligt! Jag ska fredagsmysa med två helt fantastiska kvinnor! Tänk att man kan ha fredagsmys som jobb! Härligt värre!
Nä, nu dags för dagens uppdrag! Ha det gott där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0