Lördagsrutinen...

..har återkommit då vi är hemma för första gången på länge på en lördag! Myst med fina killarna på morgonen. Vad skönt det är när de är hemma igen. Visst är det skönt att vara barnfri ibland..men ack så underbart när flocken åter är samlad. Unghuden var helt lycklig igår när barnen kom hem..som han har saknat dem!
...
Nu är alla vinterkläder tvättade...Kuomaskorna är tvättade och inpregnerade och jag håller på att fundera vad som ska vara kvar till hösten och om det är något som ska till röda korset eller till härberget. Jag har en kasse med vantar, mössor och halsdukar som varit på g till härberget hur länge som helst. Men på måndag ska jag lämna dem där, nu är vårrensningen igång!
...
Barnen har fått ta fram sina cyklar och har cyklat fram och åter på gatan. Jag har cyklat med båda doggarna. Vilken skillnad det är att cykla med en labbe mot att cykla med terriern. Gammel terriern har spänst i benen och fart på lunken....labben har mest...lunk..men det är skönt att äntligen få cykla med honom så han får bli ordentligt trött även här i stan! Längtar tills isarna smälter och det blir lite varmare så han snart kan simma...det älskar han iaf!
...
Att kunna cykla är verkligen frihet i denna stad. Man kan cykla till affären, jobbet och när man ska besöka folk. Det känns som att man får en påse tid som man kan använda till mycket roligt!
...
Snart är det dags att slänga ihop smeten till kycklingbiffarna...sen ska jag försöka få ordning på grabbarnas rum. Någon som har något bra tips på hur man kan få ordning på massor av lego??? Vi har fina backar som man lägger under sängen, men jag skulle vilja få det sorterat lite..så det är lättare att bygga!
Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0