Små barn...små bekymmer...

...amen...
Å vad jag önskar att man hade hunnit tänka ut allt klokt att säga..alla kloka konsekvenser och att man kunde visa olika framtidsscenarier som man kan göra på film. Jag önskar att jag hade kunnat fylla på lite finsk sisu i en liten flicka som vill vara så stor och cool...Å jag skulle vilja plocka in ungar som löper amok och hjälper till att få ner småbarn i skiten. Det finns alltså ungar i 12-13 års åldern som langar till andra barn. Barn som går i 5:an och 6:an är det jag snackar om. Jag blir galen. Så arg och frustrerad så jag mår illa.
...
Å så är man ju ett jävla pucko som inte fattar något...Hur gör man? Hur ska man göra, vad är klokt? Vilka krig ska man ta? Jag är en person som inte vill bygga vindskydd för att klara stormen, utan lära mig att använda kraften i vinden till något bättre och vettigare. Å jag vill bli klok...och göra klokt. Å nu känner jag mig rätt maktlös och oklok. Men, vad tusan. Jag kommer bli klokare. Å ett större pucko. Jag tror jag kan leva med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0