Yllebröllopsdag...

..har jag och finaste maken firat idag! I present har finaste maken fått ett vitt trähjärta som det står "Godnatt min skatt" på. Eftersom jag många gånger har hunnit somna innan han kommit på att han ens är trött så ville jag att han åtminstone ska få en hälsning av mig ändå. Sen fick han en ram som jag vill att han ordnar bilder till. Bilder på oss förstås! Så han har fått i uppdrag att dokumentera ett äventyr för två!
---
Maken konstaterade att livet skulle vara rätt meningslöst om vi inte hade varandra och våra barn och hundar. Även om vårt liv kan vara ett smärre kaos emellanåt så skulle jag inte byta bort en dag. De där kladdiga kramarna och eviga tvättandet av filtar och soffan är ett kärt besvär. Man vet att det finns skratt och kärlek i huset!
...
Jag har skrivit det tidigare..och jag skriver det igen. Jag har träffat mannen i mitt liv. Det finns ingen som P för mig. Jag skulle inte vilja bli så där arg på någon annan, eller besviken på någon annan...som jag kan bli på P. Men det finns heller inte någon som jag hellre ställer mig rygg i rygg med mot livets alla prövningar..det finns ingen som kan sätta guldkant på en grå vardag..eller få mig att må gott som P. Bara av att se det där stora varma leendet så vet jag att jag gjort ett klokt val. Och att jag gör samma val varenda dag. Jag väljer P. Varje dag...ibland efter att ha vädrat honom i kylan en stund. Men jag väljer alltid samma. Samma fantastiska P...Älskar dig min skatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0