Day 05 – Your definition of love

"Love is not a feeling, it´s action!"
Kärlek är att att ärligt och uppriktigt finnas där för någon annan. I nöd och lust, och som Ronny Eriksson igår sa på showen, att mycket är vare sig lust eller nöd, det är mycket grå vardag!
...
Det enklaste sättet att konkret beskriva hur jag ser på definitionen är exemplet matlagning. Att laga mat till någon annan är en kärlekshandling. Det är att ge av sig själv, sin tid och sin kompetens för att de man värnar om ska känna sig mätta och nöjda. Mat ger kraft och energi och GLÄDJE! Makaroner och korv, blodpuddig och mamma scans köttbullar är KÄRLEK! Att laga en maträtt som någon tycker om för den speciellt är en kärleksförklaring. Det är att visa att jag har hört dig, jag har sett dig och jag vill göra detta för dig, för jag vet att du blir extra glad!
...
Det kan man applicera på det mesta. Det är att kliva upp och ta hand om barnen och låta den andra sova för att man sett att den andra är trött. Det kan vara att ringa och sjunga på telefonsvararen för en person som behöver pepp. Det är att dra ut grannens soptunna när det är sophämtning.....Helt enkelt ACTION! Omtanke om någon annan. Att ge utan att förvänta sig något åter. Det är för övrigt min definintion av rikedom, att kunna ge, utan att förvänta sig något tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0