Day 12 – What’s in your bag

Min väska är verkligen som ett survivalkit emellan åt. Det har blivit mer åt det hållet sen jag blev mamma. Det kan finnas rena kallingar, strumpor och extrabyxor..det kan finnas små russinpaket..Plåster, näsdukar, våtservetter, frukt etc.
...
Jag är ingen fan av väskor egentligen. Men när jag är på jobbet så vill jag gärna ha en med mig. Därför är det laddad med olika saker hela dagarna. Oftast finns minst en bok som jag behöver i jobbet i den, några USB-minnen, jobbnycklar och telefonväskan med alla sladdar och laddare..Det är också i väskan som alla kvitton samlas...Eftersom jag är ledig idag så använder jag inte väskan..men idag var detta innehållet:
Som ni ser..lite värktabletter, tuggummi, tampong, busskort, kvitton, smink, smycken, isskrapa från Unionen, dvd-filmer från Max, duploslang, jobbnycklarna, hudsalvor i miniatyr, visitkort, pengar, plånka....
...
Hur fånigt än ämnet kan tyckas så var det bra med en rensning av väskan. Nu fick jag kasta bort lite skrot och lägga saker som inte behöver åka runt i väskan på rätta stället. En rätt så tom väska hänger på sin krok nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0