Vågskålar..

i mitt huvud snurrar massor med saker som jag försöker väga för och emot. En klok person jag känner peppade mig och sa: "L, om det varit pre barn hade du bara gasat." Ja, hon har helt rätt. Hon känner mig så himla väl. Å så är vi väl rätt lika också. Envisa, stolta och vill framåt/uppåt. Vår svaghet och vår styrka är det stora hjärtat, som ärvts av gener från den lilla fina byn i tornedalen.
..
Vad enkelt det vore, om det vore pre barn. Nu är det ju inte ens post barn...det är mitt uppe i finaste barnen! De är de som kommer först. Före allt. Eller som väger tyngst i vågskålarna. Ett argument för en eventuell förändring av livet för en tid var just att de var för barnen skull jag skulle välja det andra alternativet. Det har ekat i mitt huvud i flera dagar nu. Jag är inte så säker på att jag håller med att det andra alternativet är det bästa för dem. Jag tror att det som är nu är bäst för dem just nu! Å hur ego får man då som förälder vara????
...
Jag kan inte tänka mig att det finns någon förskola som skulle vara bättre för mina barn än den där de går just nu. Vilken annan förskola har egen kock som lagar mat från grunden, inget raffinerat eller prefabricerat? Vilken annan förskola har barnaerobics, show kids, nobelmiddag med nobelpris, spadag.......Fantastiska pedagoger med vilja att bli bättre och bättre och göra mer av det som just de barnen som går där just nu tycker är spännande??? Jag tror inte att det finns något sådant erbjudande på det eventuella nya alternativet till liv.
...
Vad väger för..ja..kan hända ekonomin...utmaningen..meriten...ett ställe..sluta jaga uppdrag.... Världsliga saker som jag säkert hinner med sen...
Vad väger emot....långt bort....inte lika fritt....
..
Medan mitt huvud väger dessa saker om och om så känns det som att det enklaste är om jag inte får frågan. Samtidigt vore det så jävla spännande att få frågan! Fast jag inte vet vad jag skulle svara...
....
Fatta att jag är matt. Tur att man har mycket tvätt och hundar..så man först har varit på en timmes promenad på isen med hundarna och bara låtit tankarna vara någon annanstans.....och att man har massor av tvätt som man plockar i och ur och hänger......det är också terapeutiskt!
...
Nu ska jag sluta fundera, jag blir ju ändå inte klokare...nu ska jag njuta av det som är kvar av helgen istället!
Kram alla fina!

Kommentarer
Postat av: Erika

Det där lät spännande...=)Jobberbjudande kanske?

2010-12-05 @ 17:17:28
Postat av: Emma Aludden

Jag har varit där, kanske inte med lika många barn, men det är mycket velande och tankar hit och dit. Men Lisa, helt plötsligt så brukar det klarna för en och valet, vad det nu blir, känns klockrent! Ingen stress, låt det sjuka in och när du minst anar det så innfinnser sig beslutet :) Kram

2010-12-06 @ 09:54:41
URL: http://www.aludden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0