Alla hjärtans dag...

Det finns en hel del saker man kan göra på alla hjärtans dag..som t ex:
  1. Bestämma sig för att bli blodgivare och bestämma vilken dag man ska gå och lämna det första provet! Blod räddar liv! Bli en hjälte! Ge av hjärtat!
  2. Bli fadder för ett barn!
  3. Le mot dem du möter och fresta till med ett HEJ!
  4. Ring någon du inte pratat med på länge!
  5. Håll upp dörren för någon, hjälp någon med en liten enkel sak.
  6. Spontan hälsa på någon och ta med ett kexpaket. En kram, en kopp kaffe och ett ballerinakex kan göra vilken dag som helst till en bra dag!
  7. Skriv några personliga rader till dina närmaste vänner och skicka ett sms eller mejl...inget sådant massmejl..men någon rad som är speciellt formulerad för just den personen.
  8. Mys med dina nära och kära och berätta för dem att de är viktiga, unika och fantastiska precis som de är!
och jag har många som jag tänker på idag!
  • Bonusgrabben fyller 10 år och vi har förmånen att ha honom hos oss! på en stund blir det glass och present! Han önskade sig marängsviss, men av någon outgrundlig anledning ska de sätta laktos i alla maränger :( Nåväl. Det blir nog gott med glass också.
  • Världens bästa storebror fyller 33 idag. Han är i Thailand på semester och njuter av sol och värme. Jag skickar stora kramar och hoppas att han har det toppen. Grabbarna är dock lite besvikna över att han ska vara där så länge för det innebär att vi inte kan hälsa på när vi åker upp till stugan.....
  • Våran fina faster S fyller 35. Hon bor alldeles för långt borta och det går på tok för lång tid emellan tillfällena som vi ses. Vi längtar efter dig faster! Hoppas du får en bra dag!
På min lista av alla hjärtans dag tankar som värmer finns även:
  • Alla mina aquadeltagare, både på måndag och torsdag..och ja, ni som plurrar på M:s pass på onsdagarna också. Ni är så fantastiska och generösa. Det är en ynnest att ha mött er och en glädje att ta vara på all klok- och tokskap som ni delar med er av! Även om det ibland känns som att jag aldrig med vill gå till en simhall så vet jag att det kommer bli superkul direkt när jag träffar er alla! Tack för tipset på citat till nästa gång: " En vältränad röv kan inte släppa roliga pruttar...."
  • Mina klasskompisar från universitetet, C, V & T. Att träffa er en gång om året och ta del av era liv är toppen! Tänk att det är snart 7 år sedan vi lämnade LTU och att vi ännu ses! Stolt över er alla är jag!
  • De starka och kloka damerna på FK som jag jobbat med. Ni är kompetenta och snygga..och sprider en värme som inte kan undgå någon. Ser fram emot att få jobba mer med er ni vår!
De som jag önskar att jag hade fått krama IRL:
  • Min fina och kloka kusin U. Även om det kan storma så vet jag att du står stadigt. Du gör ett bra jobb och det kommer att sluta blåsa, även om det vissa gånger kanske inte känns så. Hoppas du får en toppendag med familjen idag!
  • Mina fina kusiner J och B. Ni är två av få som funnits i mitt liv alltid. Jag blir fortfarande glad av att höra om hur det går för er och tacksam för att jag får förmånen att följa er och era fina barns liv!
  • Givetvis många av mina andra kusiner. Kanske särskilt mina kusiner som just mist sin pappa. Även om man är vuxen så är det en stor förlust och jag tänker på er och skickar styrka.
  • "Min" fina M. Lillskrutt som snart är 1 år! Jag är ju nästan som din faster och du är viktig och värdefull för mig!
  • Vänner som bor alldeles för långt bort för en kram. Som C i fjollträsk, eller fam L i Göteborg...eller fina S & N i Kiruna...vi längtar efter att få träffa miraklet som bor i magen! Och till F som är i sydafrika och tar hand om sin pappa och syster. Vi saknar er alla!
  • S, du är min idol. Ingen kan kämpa som du och skratta när du stretar max! Jag hoppas att det börjar bli nedförsbacke snart och att du slipper den ständiga kampen. Men bara så du vet så finns jag alltid bakom dig och stöttar dig när det känns tufft.
  • Fam L. Ni är toppen!
  • Fina M på Kronan. Du vet att du har en särskild plats i mitt hjärta alltid!
  • Ja, alla mina vänner..man hinner inte träffa er alla även om jag blivit mycket bättre på att vara social! Vi och jag är lyckligt lottade som har så många fina omkring oss!
  • Moster I. Nu tror jag ju att jag ska få ge dig en kram IRL..men om det inte blir så så hoppas jag du vet att det iaf varit min avsikt. Du är värdefull och icke utbytbar. Det finns ingen som du!
  • Min mamma och moffa, mina fantastiska syrror. Jag hade verkligen velat krama om er hela gänget. Ni finns där för oss i vått och torrt och jag hoppas att vi kan vara lika bra tillbaka. Vårt liv skulle inte vara möjligt utan er!
  • Till "farmor" och "faffa" i Kiruna. Ni är toppen! Vi håller tummarna för att ni ska ta pension och komma närmare oss. Det är en skatt att få vara nära sina farföräldrar. Det vet jag. Å det är det enda vi önskar oss här i Luleå!
Sist men inte minst...
<3 Hundarna H. Ni ger mig tillfällen till mindfullness och ingen kan mysa som er!
<3 Mini, när du ler så blir hela världen lite finare och bättre!
<3 Midi, ingen kan ge komplimanger som dig!
<3 Maxi, varenda dag visar du mig att du utvecklas och lär dig.
JAG ÄR SÅ LYCKLIGT LOTTAD ÖVER ATT FÅ VARA ER MAMMA!
<3 Finaste Maken. I snart 10 år har jag varit en del i ditt liv. Du är verkligen mitt guld, min skatt och mitt allt även om det kanske inte alltid verkar så. Skulle inte kunna tänka mig att dela mitt liv med någon annan, eller leva mitt liv utan dig. Du är mannen i mitt liv....
Ha en toppen alla hjärtans dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0