Bloggtiden har varit knapp...

 

..och när den väl funnits har huvudet varit tomt på text eller fullt med sådant som inte kan skrivas på en blogg ;)
...
Just nu känns det som att jag har hundra saker i huvudet hela tiden. Jag jobbar för fullt för att få struktur i mitt kaos och göra en plan. Det kommer bli ordning, det håller på att bli ordning..Men det är nog L i ett nötskal…Ordning, total kaos, ordning osv.
...

Jag vet inte om det är solen och hoppet om våren som gör att mitt huvud fylls av idéer som på ett eller annat vis behöver få komma ut och upp till ytan. Handlingsplaner för hur det ska genomföras behöver också struktureras upp. Jag ska jobba med detta under morgondagen hade jag tänkt. Sätta upp SMARTA mål för mitt liv, både privat och i arbetet. Mål ska vara Specifika, Mätbara, Attraktiva, Realistiska, Tidsbestämda, Accepterande och aktiverande.
...

Mitt nyårslöfte var att bli mer social. Mer specifikt ska jag besöka mina vänner, få besök av mina vänner och göra saker med mina vänner. Det ska jag mäta genom att fylla i min almanacka över allt trevligt som jag gör med mina vänner och när jag går igenom min veckorapport i jobbet ska jag gå igenom mitt sociala mål. Att bli mer social är absolut attraktivt för mig! Även om man ibland är dundertrött och lat så vet man ju att bara man tar sig iväg till en kompis som man inte träffat på länge så fylls man av kraft och glädje…eller mat för den delen…som förra helgen när hela familjen blev bjuden på middag..Då blev det tisdbesparing då man slapp stå vid bänken och fixa mat och disk! Dessutom fick man träffa kloka och fina människor som man inte sett på länge! Det ska vara utmanande men realistiskt.
...
Jag har gjort en lista och jag kanske inte lyckas uppfylla den varje vecka. Som idag hade jag  för avsikt att basta med min fina kusin B. Men jag orkar inte. Och då är det bättre att våga säga nej. Inte för att jag inte vill, men för att jag behöver den kraften som jag har till att orka umgås på ett bra sätt i morgon istället!  jag har gjort en planering för några månader framåt så har jag också tidsbestämt saker. Innan denna månad är slut ska jag ha ätit lunch med dessa, bjudit dessa på middag. Varit och åkt pulka med dessa etc….Det kan bli himla sociala veckor ibland, men det behöver jag och maken. Vi är ursämst på att hälsa på och hitta på saker!
...
Accepterande handlar om att förstå varför målet är viktigt att uppnå. Vänner är en skattefri förmögenhet. Det är de som finns där och ger livet guldkant. Om man inte tar hand om en vänskap så tappar man bort varandra. Jag må vara snål då, men jag vill inte förlora en endaste vän för att jag inte dragit mitt strå till stacken och vårdat mina relationer. Mina fina vänner, ni är viktiga för mig, värdefulla och ovärderliga! Med aktiverande menar man att man måste börja jobba för att nå det, ett mål kräver handling! Å, ja, jag jobbar på att vara aktiv i mitt sociala liv! Någon som vill åka i orren i stadsparken med ungarna i helgen? J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0