Hem ljuva hem....

Nu är vi "back in town"! Det har varit grymt sköna dagar i stugan! Vi har verkligen myst hela familjen och jag vet inte när jag har sovit så mycket som de senaste dagarna. Mest troligt grymt välbehövligt! Jag tog dessutom en mindre lur i bilen på väg hem och nu efter maten så har maken gått och lagt sig för att få sova en stund...Vi har helt enkelt startat det nya året på ett grymt lugnt sätt. Men nu blir det ändring på det! I morgon är det jobb igen som gäller och nu är det bara gasen i botten!
...
Det har varit jätte kul att träffa våra vänner där uppe i buschen..och givetvis mamma, bror, faster och kusiner med familjer. Det är ett sånt skönt lugn när man är där! Basta, ta en kopp kaffe..titta på snön som faller...Å sedan när det var kallt så hade man inga krav på att vara utomhus heller så jag och midi har legat på stora sängen och lyssnat på kassett sagor som barnen ärvt av kompisens ungar. Perfekt att ha där nu när vår cd-spelare blivit stulen. Det är nostalgi att höra kassetbandsspelaren surra...Alla dessa blandband som man spelat in genom åren!
...Nu laddar man ner mp3 i Ipoden...eller nåt!
...
varje år brukar jag ge ett nyårslöfte. I år har jag klurat och klurat och kommit fram till att jag i år ska bli mer social och göra mer trevliga besök hos mina fantastiska vänner. Detta kräver planering och logistik. Men i år ska jag vara mer social än nånsin! Påminn mig om mitt nyårslöfte om jag blir lat mina vänner!
...
Nu står alla väskorna ouppackade och väntar på mig. Det är det tråkigaste med att åka iväg och komma hem. Varför kan de inte packa upp sig själva? Hm...Men när ungarna blir större så blir det på något sätt enklare och enklare eftersom det är en massa saker som man slipper tänka på. Som välling. Fy vad skönt det är att slippa släpa det land och rike runt! Och snart slipper vi släpa blöjor. Längtar! Han är så himla duktig mini och går och hämtar pottan när han behöver..ibland är det dock lite sent så det är bra att man har up´n´go!
...
Ha det gott där ute alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0