Så var veckan till ända...

Tiden går fort när man har roligt och nu när söndagkvällen är här så är det hög tid att sammanfatta veckan...eftersom jag nu har en hyfsat rolig mobil som kan ta bra bilder enkelt och sedan bara blåtanda dem till datorn så kan man ju inte låta bli att dokumentera ens liv i lite bilder också...
Till maxi och midi ha jag stickat färdigt deras "Lulehockey sockor". Det var länge sedan jag stickade, men nog är det rätt skoj att skapa med sina händer ändock! Kanske inte den bästa hobbyn för min onda axel, men det funkar!
...
Jag har kört 5 aquapass för träningssugna och även om jag var tveksam så måste jag erkänna det på bloggen: Jag har fått motivationen tillbaka! Det ÄR roligt att inspirera andra till att må bra! Och det behöver jag eftersom jag tillbringat åtskilliga timmar med att fylla sluket med gott...som..
som jag införskaffade på Holms i fredags. Då var vi iofs hos mamman o barnen på bäst och åkte pulka och hjälpte en kille som kört fast i en grop! Mammakraft utan dess like! Det var maxis önskan..han ville att vi skulle bjussa på:
Så sådana fick barnen...I veckan har jag även hunnit smaka 3 helt nya rätter för mig..2 från den fantastiska kokboken med mat för årets alla dagar som maken fått av mig och en från buffe. Det blev en bohusgryta med grönsaker och fiskbullar som jag fö hört att barn ska gilla. Har aldrig ätit det själv så nu var sanningens minut inne. Det var OK, men inte fasicken var det någon i vår familj som gillade fiskbullar. Tur att bonustjejen gillar fiskbullar så att den andra burken går åt!
PÅ fredag bjöds det på kycklingpytt och det var dundersmaskigt. Ännu godare blev det med lite aioli till..kan tänka mig att det även är gott med guacamole...
I helgen har jag inte bara ätit gott..jag har även motionerat genom att börja lördagen med en långpromenad med doggar och bästa moster I. Välbehövligt att röra på sig i ljuset så att man laddar med D-vitamin, välbehövligt att få surra med en nära vän, välbehövligt att hundarna fick springa av sig ordentligt! Tack vännen! Sedan lunch, rester från fredagens goda pytt och därefter begav vi oss mot Boden och nordpoolen! Det var riktigt härligt att komma iväg hela familjen! Att dagen avslutades med pizza hos goda vänner, med glada skratt och trevligt snack! ÅÅ fam vattendrag, det måste vi verkligen göra om! Ni får komma och hänga hos oss snart!
...
Idag söndag har jag promenerat med papper och annat till återvinningen. Undra vem som tömmer alla förpackningar som jag kånkar dit? Men det blir så rent och fint när man tömt lagret hemma! Sedan skuttade hela familjen åter i bilen för att åka och gratta fina J som redan är 1 år! Tänk vad fort tiden går ändå! Passade på att ta med en påse med kläder från mini som han vuxit ur..och ett gäng med leksaker som grabbarna vuxit ifrån. Han fick en "egen" pyamas av oss också. Jag tycker dock att det är ypperligt att man kan ärva saker av varandra och spara på jorden och på sina slantar. Det är det bästa med att ha 3 grabbar, att de kan ärva av varandra....och att sedan fina J föddes 1 år efter mini så man har någonstans att sända vidare det som blivit för litet.
...
Jag är rätt bra på att rensa och sortera. Men nog blir det kaos ändå. Och nog är det så att det märks i tvättstugan att man är 5 i familjen plus bonusar...Vår tvättstuga är jättebra, det ryms jättemycket i den...men det är också en nackdel. När man inte behöver se eländet så kan man ibland tänka att det inte existerar och det gör att man gör en massa annat istället för att ta hand om detta:
Nu är det bara tvätt från 3 maskiner där..så i morgon hoppas jag att jag får lägga upp en bild då man verkligt ser hur fin tvättstugan är. Det blev dock ytterligare en påse med kläder till fina J..och en stor påse till röda korset och en påse skräp..sådant med fläckar som inte gått bort i tvätten och sådant som var urtvättat och söndernött...Nu gäller det bara att leverera till röda korset..i veckan ska det vara gjort!
...
I morgon är en lång med bra dag på jobbet....välbehövligt! Ha det gott mina fina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0