Familjen annorlunda...

..brukar maken säga att han känner sig som när vi är ute på tur och möter folk. Som förra helgen exempelvis när vi promenerade till pulkabacken med fem barn, bobar, skidor, skridskor, ryggsäck, liggunderlag och hundar. Ja, vi kanske är många och högljudda och glada..kanske aningens röriga packningar när barnen hjälp till. Men roligt har vi iaf! I helgen när vi var uppe i stugan fick vi ta två bilar för att rymmas. Då var vi två vuxna och 6 barn i det lilla huset. Men vi hade det mysigt och roligt! Å halleluja för den stora hallen i stugan.
Det var en så skön helg. Man får verkligen ro i själen när man är där uppe. Vi åker dit flera helger nu. Känns bara lite surt att man inte kan lämna något där utan måste släpa allt fram och åter. Men, vad tusan, nu har vi ju en bil som gör det möjligt! I lördags snöade det där, men det var inte kallt så ungarna var ute i flera timmar och lekte, skottade av snön från grillkåtan och lattjade i den djupa snön. KUL!
På söndag skottade vi upp grillplatsen ute eftersom det var strålande sol och vi satt på renfällarna och njöt medan elden fixade vår lunch bestående av grillkorv med bröd.
Idag var jag på en intervju för ett jobb. Nej, jag tänker inte byta jobb, men det är roligt att få vara och öva sig inför den dagen då man kanske vill byta. Då var det två personer i den grupp som var utvalda som kandidater som ansåg att en av de egenskap man bör besitta är att man ska vara fördomsfri. Jag håller inte med. Vem fasen är fördomsfri? Jag är grymt fördomsfull och jobbar varenda dag på att lära mig mer så att jag får nya fördomar att pröva! En fördom behöver ju inte vara att man tror illa om någon. Man kan ju även tro att någon är bättre på något än vad de är för att man har en fördom om att en person är bra på något som de inte är.
...
Jag känner mig dock lite kluven. Ska jag lämna referenser till dem eller inte. Det känns lite onödigt eftersom jag ändå inte skulle tacka ja även om jag skulle få jobbet. Jag var på en intervju förra veckan för ett jobb som jag vill ha, men jag vet inte om mina meriter räcker till. Kändes lite dumt att ens gå på intervjun idag eftersom jag egentligen inte vill ha jobbet och att jag då tog en plats som någon som kanske hade velat ha jobbet skulle ha haft istället. Hm, nä, de ville verkligen ha mig dit för jag försökte verkligen säga nej i fredags. Vilket bekymmer va? Känns lite dumt att man har jobb och får komma på intervju när det finns mängder med arbetssökande som sökt jobb efter jobb och inte fått komma på intervju och så jag som har ett jobb och kastar in en ansökan bara på kul får göra det. Man behöver egoboost och känna att man är rätt ute med sitt CV....jag ska inte känna dåligt samvete. Jag ska vara stolt och nöjd. Ja, det ska jag...FY FAN vad jag är bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0