Snön faller och yr....

..och mitt hjärta blir varmare av bara tanken på vinter och JUL!

Har jobbcoachat på förmiddagen och idag så kändes det verkligen att jag är på rätt jobb för mig just nu! In kom en trött och slut person...ut ur rummet gick en person med ett leende på läpparna och med huvudet fullt av positiva tankar och idéer! Precis som det ska vara! Nu ska jag snart jobbcoacha igen. Jag är dock inte lika säker på ett lika bra resultat som det i morse, men ett bra resultat blir det.

Har beställt den sista julklappen till barnen nyss. Så skönt! Nu är det bara att slå in paketen och vänta! Känns så skönt att kunna göra det. Njuta av tiden fram till jul! Inte behöva fundera på presenter till personer som har allt..och dessutom se till att de kommer till personerna i fråga. Jag må vara boring, men jag tror faktiskt inte att jag kommer att jaga presenter till mina barn när de är vuxna och har egen inkomst. Det handlar inte om att jag är en snål person, utan att jag inte ser syftet av shopping för sakens skull. Visst kan det vara roligt med presenter, och det är en bra grej..men det kan lika gärna vara en plåga, både för den som ska köpa den, och den som ska ta emot den. Jag kan tycka att man lagar maten tillsammans är en fin gåva, att alla förbereder något! Jag kan tycka att man ger bort tid till en annan är en fin gåva! Det kan vara att man föreslår en dag och tid och plats för umgänge! Kanske middag, kanske fika, kanske en promenad! Jag och maken har slutat köpa presenter till varandra för många år sen. Vi sätter pengarna på att resa istället. I år har jag lämnat förslaget att vi ska åka till treehotel och övernatta bara han och jag. Vi får se hur det blir. Det vore dunderkul! (Å dundermysigt)

Glöggen är inhandlad, inte provsmakad gud bevars! Igår åt jag säkert 5 pepparkakor! Egentligen är det fusk att äta pepparkakor så tidigt, men jag kunde inte låta bli! Varenda dag den senaste veckan har jag tänkt att jag ska ta fram kameran och fota ungarna till det där julkortet som jag skrivit om tidigare på bloggen. Jag har inte lyckats göra det ännu. Men jag har sökt fram pepparkaksdräkterna och tomteluvorna! En bit på väg alltså! Kanske händer det idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0