Hemlängtan...

...höstdagar som denna underbara så fylls hela jag av en intensiv hemlängtan. Alltså inte hem till min familj och mitt hus..utan HEM, därifrån jag kommer! Att ha sådan hemlängtan har maken svårt att förstå. Det är som att vårt hem är mindre värt än mitt hem i hans ögon, eftersom jag ofta uttrycker hemlängtan. Men jag behöver ju inte längta till Sst när jag är där, det vore ju märkligt om något! Men jag längtar verkligen norrut..till dofterna och ljuden...till färgerna och folket. Hem. Nu vill jag hem.

Dock är det två dagar arbete kvar innan helgen..och den blir här i söder. Jag har inte energin som krävs för att packa familjen i bilen och åka. Handla, packa stressa...och iväg. Men kanske nästa helg! Jag ska bara ladda lite först! Tur att det går att blunda och med tankens kraft ta sig dit ändå!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Kanske vi kan göra sällskap?

2010-09-03 @ 11:02:01
URL: http://siggeshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0