Begränsande övertygelser....

På utbildningen till coach i Göteborg lärde vi oss om övertygelser som vi har och hur man kan jobba med dem som begränsar en. Sagt och gjort. Man inser att man har många begränsande övertygelser. Hur vore livet utan dessa tänker man då och inser att det vore ännu bättre. Vad gör man då, ja, man beslutar sig för att häva dem förstås! Med hjälp av mina studiekompisar så har jag hävt två av mina begränsande övertygelser! Tack bästa E-L och K!
...
Den jag hävde i helgen var min övertygelse att jag inte kan åka slalom för att jag kommer att åka störtlopp in i ett träd! Visst låter det helt absurt! Jag har missat mängder av sköna timmar i backen av denna anledning. Ivrigt påhejad av mina fina coacher har jag då gjort upp en handlingsplan och följt den..och vet ni, jag KUNDE svänga, jag störtade inte..även om jag kramade ett träd! Men det hade inte så mycket med att jag inte kunde svänga att göra, snarare att jag verkligen KUNDE det! *LOL*
...
Det var STÖRTKUL! Å jag ser fram emot nästa tillfälle att få åka utför! Jag var aprädd..och stel och panikslagen, men ändå övertygad om att jag skulle lyckas..och känslan av att kunna svänga var så mycket starkare än rädslan! Å nu, är rädslan liten och lyckan STOR! Fasen vilket fantastiskt verktyg coaching är och kan vara!
...
Ett stort tack till fina vännerna L och P som hade tålamod med mig och verkligen peppade mig att ta mig till mitt mål! En toppenhelg har vi haft i husvagnen med er! Sen är man ju lyckligt lottad med en mamma som fraktar ner sin rumpa till stan och hänger med kidsen så man kan åka iväg med finaste maken som pre kiddos!
..
Nä, trött men lycklig ska jag krypa ner i sängen...en spännande dag i morgon! Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0