Snöslaskig onsdag...

Maxi sken upp som en sol när han såg att jag packat med extraskor och skalbyxor i skolväskan. "Bra mamma, då kan jag leka som vanligt idag med!" Som vanligt betyder att ungen är blötast i klassen för att de leker i vattenpölarna. Pappan i familjen är inte så lycklig över företeelsen och anser att han är den enda ungen i klassen som leker så. Nu är jag kanske inte förtjust i blöta kläder..men att sonen är den enda ungen som är blöt i dessa tider betvivlar jag och skulle det vara så att han mot förmodan är det så är jag ändå en stolt och glad mamma. Tiden då man vågar hoppa i vattenpölarna är kort och därför tycker jag att man ska passa på att njuta! Snart kommer han vara en pubbeunge med finnar och målbrott och gå i sneakers och runda vattenpölarna. På sin höjd vara ute en stund. Så pappan i familjen får muttra i sitt eget hörn. Vi andra vi njuter av det positiva som finns i vattenpölarna så länge vi kan det! (Mamman i familjen skulle också gärna plaska runt, har dock blivit för bekväm. det är ju rätt kallt och äckligt..och jobbigt att fixa torra kläder ;) )

Kommentarer
Postat av: kusin Ellen

ja vatten pölar är härliga men jag gillar gå på dom frysna för det knastrar så härligt,så mina grannar har börjat undra om det är allvarligare fel på mig än det dom redan har förstått. Själv föredrar jag vatten krig.........man blir så härligt blöt...kram kusin !

2011-04-06 @ 12:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0