Finska föreningen har haft upptaktsmöte...

...det började som ett skämt mellan N och J...och sedan sa det kabooom så var 16 personer anmälda att springa Kivijärviloppet under finska föreningens flagg...Innan kvällen var över så hade föreningen flera prospects, hangaround och till och med ett kommunalråd och en first Lady! För er som var med så kan man bara inte låta bli att fortsätta skratta åt den galna helgen...så härligt och så välbehövligt! Jag kan inte annat än längta till nästa gång som Finska föreningen Såmi Findland ska återsamlas för styrelsemöte! Kanske vi måste ta en sväng redan i invigningen av badtunnan för jag tror att kommunalrådet har ett och annat tal att träna inför!
...
Att få vara på en plats man älskar med människor som gör en glad är verkligen något att sätta upp på listan över saker som man är tacksam över i sitt liv! Att solen dessutom sken...att maken hade spolat upp tvättvatten i bastun så att strömavbrottet inte störde oss nämnvärt var också helt toppen..och tack bästa brorsan T att vi fick låna din utebastu även om vi inte fick ditt sällskap. Nästa gång så! Du platsar helt klart som medlem i finska föreningen Såmi findland!
...
Nu laddar jag mentalt för att snart börja jobba igen efter en sommar underbar som få! I morgon gör jag en halvdag och på onsdag blir det full dag...sen får jag andas i två dagar innan det verkligen startar upp igen. Puh...jag som precis hade börjat vänja mig vid att vara ledig...Fast nog har jag tjuvjobbat lite...bara lite...och det är jag stolt över att jag lyckats med! Får man bara någon till så galet rolig helg som den som passerat under hösten så fixar man nog att jobba hur mycket som helst! Å så blir ju livet långt också...eftersom det är många goda skratt som passerat! Tack alla ni fina som gjorde vår helg!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jaså, röda korset, undrar vad de gjorde med den? =)

2011-08-18 @ 11:30:17
URL: http://linuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0