Fullt hus...

Det är något speciellt med att ha fullt hus..med människor man tycker mycket om i alla rum, med stök och mixade stolar, med kaffe ständigt på och diskbänken ständigt full. Med tusen frågor och skratt! Jag känner att jag verkligen är hemma när det är så! När tvättkorgen är översvämmad av badlakan och sängkläder..när kläder som man inte riktigt känner igen har slunkit ner i tvättkorgen....När man får laga mat på löpande band och komma på akutlösningar för att få fikat att räcka till alla...Det är jobbigt..men på ett underbart sätt. Jag älskar att vara mitt i ett kaos av människor och känna att de känner sig välkomna och trygga hos oss! Jag är ingen gormetkock, men älskar vardagsmat till många! Ingen konditor, men slänger gärna ihop en bulldeg så att man kan komma förbi på en bullpåse och nån mjölkliter och massa surr!
...
Jag är nog en sådan modern bullmorsa...som älskar mitt jobb så mycket att jag inte skulle kunna vara hemma heltid...men som gärna är hemma när tillfälle ges...hemma och med huset fullt! Jag trodde verkligen att det skulle bli tufft att vara hemma hela sommaren, men åååå vad jag har njutit! Nästan så mycket att jag känner att jag glad i hågen kan vara ledig längre! Men nu blir det några intensiva veckor framöver och så får vi se vad framtiden har att erbjuda. Jag ska försöka vara ledig torsdagar och fredagar i största möjliga mån då söndagkväll och ända fram till onsdagkväll går åt till arbete på annan ort. Nästa vecka blir första veckan ut. Då kan jag inte vara ledig under torsdag och fredag då jag ska gå en utbildning. Men veckan efter håller jag tummarna för!
...
Trevlig helg alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0