Jul, jul, strååålande jul...

Min jul so far har varit helt underbar! En uppesittarkväll med J & Bådert med julklappsspel med klassisk fight om några av paketen. Sen vänta att alla fina barn (Bio, bonus och fina stora lillasyster) krupit i sängarna och somnat så Nissarna och Nissorna kunde komma och fylla julstrumpor och bära in julklappssäcken till granen. Så mysigt! På julaftonsmorgon smög vi igång med klädning av granen, med promenad med hundarna och sedan starta upp koket av julegröten. Till lunchen fick vi sällskap av familjen från Bäst och kusin J med barnen. Å vad jag är tacksam över er! Och att ni ville komma och hänga med oss! Sen kom min mamma, andra lilla syrran och bonuspappa och strax efter det kom F och lilla sockerråttan Ch. Sen kom han....JULTOMTEN på besök! Det är något fantastiskt med han jultomten! Så härligt med all glädje och hysteri hos de fina barnen om presenterna. Våra fina skatter var supernöjda med sina paket i år!
...
Sen god julmat, killarna i sällskapet badade tunna och jag fixade maten. Middag för mamma med familj, oss och F och Ch. Mysigt. Sen fick jag ta det coolt och se mitt favoritprogram, Karl-Bertil Jonssons jul. När alla lagt sig eller begivit sig hemåt i julaftonskvällen så promenerade jag över till kusin J och kollade in barnens julklappar och surrade lite. Jag är så tacksam över att du flyttat så nära att jag kan träffa dig snabbisar när som helst!
...
Idag har vi tagit det lugnt. Byggt lite lego, sovit på soffan, hälsat på T & L och druckit lite kaffe och sen varit på bio med finaste maken. The girl with the dragon tattoo...Mycket bra film. Mycket trevligt sällskap!
Sen har jag bokat hotellet till min julklapp som jag fick av maken. Ska gå och se Galen i tornedalen den 7 januari på Kulturens hus. Innan det ska vi äta god middag och efter ska vi sova på Stadshotellet. Så mysigt och välbehövligt!
Ha det gott alla fina! Ta hand om varandra och njut av julen, det som är kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0