Hur ser min bild av en bättre värld ut?

Jag skulle kunna måla upp en helt fantastisk bild. Ni vet en sådan som är på broschyrerna som man får av Jehovas! När glada människor gossar med lejon!
...
Men min bild av en bättre värld är inte sådan.....Den är nog mer sådan som "Vikingalagen"..Jag tror att världen skulle bli bättre om vi inte var så rädda för varandra. Om vi skulle våga bjuda in våra grannar och prata med personer vi inte känner! I Sverige snackar vi integration. Hur ska vi kunna integrera personer om vi inte vågar prata med personen som sitter brevid oss på bussen. Om vi inte törs le mot dem vi möter på gatan?
Många släpper inte in Jehovas i sina hus. Jag har inte förstått varför. Jag har druckit kaffe med många av medlemmarna genom åren. Det är varma och trevliga personer! Tacksamma och trevliga. Är jag hemma och har tid så är de välkomna in. Man behöver inte prata om Jehova, man kan prata om så mycket annat..om bemötande, om kärlek.....Man behöver inte läsa "Vakna"...men man behöver möta personer enligt den gyllene regeln!
..
Lite så...onsdagsfilosofering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0