Day 19 – Something you regret

Jag har nog accepterat det mesta jag gjort. Det kanske inte alltid har känts lysande i stunden, det kanske inte är något jag skulle göra om om jag fick backa tiden. Men jag har accepterat det, och det mesta har trots allt lett till något gott i slutändan.
..
Jag ångrar alla gånger som jag sagt eller gjort något dumt som sårat någon annan. Oftast har det nog inte varit syftet, men även jag är en person som kan agera i affekt. Mycket dumt. Jag har blivit bättre på det med åren. När jag var yngre så ville jag förklara så mycket. Nu har jag slutat med det. Jag kan förklara och förklara det för mig själv, sen raderar jag förklaringen och det känns bättre...och så får någon annan en kort och koncis förklaring. Det blir bättre så. Då hinner man skala bort all affekt och så blir bara kärnan kvar!
...
Om jag skulle få backa tiden och göra om så skulle jag jobbat mindre och njutit mer under min studietid! Jag hade grymt kul, givetvis. Men man behöver inte alltid vara så djävla präktig. Ibland kan man bara vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0