Day 21 – Another moment

Ett av de värsta "moments" i mitt liv var när telefonen ringde och jag fick veta att min nära väns barn dött vid förlossningen....Där hade vi planerat våra förstfödda som skulle bli jämngamla, tittat på Ultraljudsbilder och drömt och längtat..och så hände det som inte fick hända. Där satt jag med min fina stormage, och hennes dröm blev en mardröm...Det var svårt att glädjas åt resten av min graviditet. Var det någon idé att göra det? Det skulle ju inte bli bra ändå....
..
Men visst blev det bra. Han kom ju och var helt perfekt! Även om vi båda blev sjuka och det blev akut snitt så var han helt perfekt och levde! Även om jag var lycklig så var det svårt att låta sig vara glad när några man verkligen älskar inte fick samma lycka då. Det är tur att de är starka och kloka personer, som förstår att berätta för andra att det är OK att vara lycklig även om de haft det tufft. Åtminstone behövde jag få den tillåtelsen. Jag är så imponerad av den kraft som finns hos S och H. Å så lycklig över att de förunnats finaste A och E utöver ängeln E....Men den dagen då telefonen ringde och beskedet kom...jag känner ännu hur tårarna bränner bakom ögonlocken när jag tänker på det ögonblicket. Hemskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0