Day 26 – Your fears

Min största rädsla, min ständiga följeslagare är rädslan att inte räcka till. Att inte vara tillräcklig och att lämna någon annan i sticket för min inkompetens skull. Fatta hur korkat! Men jag vill verkligen vara bra och duktig. Det är en diagnos jag har "Diagnos Duktig"..även om jag fått bra medicin mot den och verktyg att ställa om inställningarna i huvudet med. Jag är expert på att lura mig själv och tänka " ja men L, gå nu denna kurs, gör nu detta, du behöver inte vara bäst det räcker att du är OK. Ja det gör ju det. Då tycker jag att jag är snäll med mig själv..Jag glömmer bara bort att jag då tycker att jag kan göra 15 andra saker, eftersom jag inte siktar så högt....Vansinnigt!
..
Jag är även rädd för att dö. Inte för att jag är rädd för att dö egentligen, utan livrädd för att inte få finnas här för mina barn. Jag vet hur många gånger jag tänkt att detta skulle pappa ha velat se...och allt sådant vill jag få uppleva med mina barn! Jag vill se dem bli vuxna kloka individer. Jag vill se dem gifta sig och bli förälder....få sitt första jobb, jag vill krama dem när de är olyckligt kära....osv. Det är nog min största rädsla.
Också att lämna finaste maken ensam med alla beslut att fatta, alla problem att lösa. Så jag hoppas att jag får finnas här länge för mina nära och kära!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Huuga, vad jag känner igen mig... i allt förutom det där med barnen, maken och pappan då jag helt enkelt inte har kommit så långt än. Har ofta tänkt på dig och din energinivå när jag läst dina FB-statusar och undrat om du verkligen orkar med allt? Kram!

2011-01-09 @ 14:28:06
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Anonym

När man är mitt uppe i det orkar man vad fan som helst...sen bryter jag ihop och börjar om! Jag har mina bryt ihop dagar då jag bölar och är arg och trött...sen dagen efter känns allt bättre igen! Men jag är också grymt bra på att lata mig och skämma bort mig själv! Men vår diagnos är inte att leka med ibland! Sköt om dig fina vännen!

2011-01-09 @ 14:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0