Shopping....

En klok kompis från studietiden har infört shoppingförbud under en månad. Det är ju klokt. Då får hon inte göra någon onödig shopping under tiden. Jag har nog för dålig karaktär för att fixa det. Samtidigt så tycker jag inte att jag shoppar så mycket onödigt....Under januari har jag shoppat några få saker...
Då de fina Hestravantarna med ullfoder inte används av barnen med motiveringen att de är äckliga på så är det bara att shoppa andra vantar. Vantar som inte är på händerna värmer inte. Oavsett kvallisort. Hoppas att dessa duger bättre...det var många hundralappar som fick vingar. Så om du har en mindre kräsen unge, hör av dig! Jag har finfina hestravantar med ullfoder som bara skräpar här hos oss!
Nu är färgen inte den bästa på bilden...men idag var jag faktiskt och shoppade lite till mig själv! Två randiga tunikor från Peak blev det. På rea. 40% rabatt och jag kan absolut shoppa loss! Randiga förstås. Jag älskar randigt! Jag älskar färg. Kombinationen är fantastisk! Färgglada och randiga!! Sen fick jag även med mig skridskoskydd till Maxi som börjat åka skridskor som en dåre på fritids. Kul när det kommer från honom själv! Skridskorna har vi fått ärva från fina kusinerna och det är toppen när man får det! Jag gillar att ärva och låna! (Även att skicka vidare och låna ut bör tilläggas!)
...
På fredag ska unghunden kastreras inför att få börja vara med pappan från Bäst på jobbet hela dagarna. Det kostar skjortan, men jag tror att det är väl investerade stålars. Jag är så glad att pappan från Bäst kan tänka sig att ha min bebis på dagarna så han får vara utomhus mer än de 2 timmarna som det är nu när vi är i stan på vardagarna. I stugan är han ute konstant!
...
Vi tog en lång skönt promenad nu på kvällen jag och hundarna. Efter ett skoterspår i skogen..Halleluja för skoterspår! Nog är det tur att skotrar finns och att det bor skoterfolk här i trakten som kör upp finfina spår som man kan promenera med hundarna efter. I stan blir det heller inte lika mörkt som hemma. Så man kan utan bekymmer gå i "skogen" även på kvällen. Hundarna njuter. Jag slappnar av och njuter..plumsar och gör av med onödiga kalorier! Win win!
...
Kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0