Sköna söndag...

I ett svagt ögonblick lovade jag att göra några timmar på gruppis...Glömde bort att det är söndag...glömde bort hur skönt det är att inte behöva stressa iväg på morgonen två dagar i veckan. Igår kväll kändes mitt JA inte lika självklart som det gjorde när frågan ställdes. I morse, så kändes det helt OK. Jag gick på prommis med doggar (hyfsat förvånade över tidpunkten tror jag) och sen fick jag äta frulle helt ensam. MYCKET ovanligt. Nu har jag redan hunnit jobba en dryg timme och alla boende som jag hittills träffat verkar vara glada att se mig!
..
Appropå mitt ringbekymmer förra veckan...Det hela slutade med att finaste maken fick såga av ringen. Tur att han är en händig person och har sågat den på ett fint sätt så den fortfarande går att använda. FY vad ont det gör i fingret när en ring fastnar sådär. Även om det blev både en dyr och smärtsam historia så får jag väl ändå tänka att det var en påminnelse till en vimsig person att komma ihåg att det är kroppen som bestämmer!
Det tog väl en sådär två timmar för fingret att bli normalt efter att maken kapat av ringen...Hela handen var som svullen..Men nu är den som ny igen!
...
När jag kommer hem från gruppis lagom till lunch vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, mina skatter och jag..och bästa och finaste moster. Till veckan vill jag i allafall gå på bio och se Hur många lingon finns det i världen?
Förhoppningsvis får jag hänga lite med finaste storebror idag...i fredags kom han med torrkött! Mumma, fredagsmys på hög nivå! Att jag sen fick gå upp och dricka vatten på natten var en trevlig baksida...
Vilka jädra bilder den här bloggerskan lägger upp. va! Äckligt finger och diffust svarta saker på en skärbräda. Man kan ju undra vad jag egentligen är för en filur!! Kanske bäst att häva det med bilder på det andra fredagsmyset...
MUMMA! Våfflor är verkligen gott! Och det nyinförskaffade våffeljärnet fungerade klanderfritt! Jag ordnade upp en del på shoppingfronten i veckan...Förra fredagen började med shopping av nya jeans då de gamla blivit för stora...
Att gå coachutbildning kan få de mest oanade konsekvenser! :) Sen hade jag förmånen att jobba i Piteå och där fanns skorna som jag snålade ihop över i Kalix...Tänkte verkligen att jag skulle vara tvungen att åka till Kalix och shoppa trots att vi har två butiker i samma skokedja i Luleå. Men, ibland har man tur! Så till mina nya snygga jeans, som jag ska ha med en ny snygg tunika och ett coolt bälte som också kom med från Pite så ska jag glida runt i dessa snyggingar:

Å ja...jag har börjat gå in dem..och JA..jag har skavsår. Men i sommar ska jag inte ha några när jag springer runt i snyggdojorna, det ska fossingarna veta! Det komiska i kråksången är att det står i mitt horoskop att mina fötter och tår är känsliga:

Den typiska Fisken är rättvis och medkännande, ömmar för alla som har det svårt. En mjuk, känslig och sårbar läggning är kännetecknande, liksom en strävan efter att finna sammanhang och mening i tillvaron. 

Neptunus är tecknets härskare, känd som vattenguden i den grekiska mytologin. Den som är född i ett vattentecken är en känslomänniska, med ett rikt inre liv. Fisken är en god lyssnare och har förmåga att leva sig in i sina medmänniskors livssituation. Fisken är mycket intuitiv och anar sig fram i tillvaron. Här finns stora fonder empati och välvilja. Fisken ömmar för alla som har det svårt och söker sig gärna till roller där hon känner sig behövd. De svaga och utsatta grupperna i samhället, barn och djur, ligger denna godhjärtade natur extra varm om hjärtat. 

Många Fiskar känner sig vilsna och har perioder där de upplever att de inte passar in. En känsla av utanförskap kan stundtals vara svår att brottas med, men ger samtidigt Fisken en mycket tolerant människosyn. Fisken väljer ibland att fly undan, att inta ett passivt förhållningssätt. Det är viktigt att Fisken vågar följa sina drömmar och visioner, att ha modet att lyssna med det inre örat… 

Fisken är en sökare med en öppenhet för andra dimensioner. En god människokännare och humanist, ofta utrustad med en kreativ, fantasifull ådra och stora fonder välvilja.

Element: vatten Kvalitet: föränderlig Polaritet: negativ
NyckelordNeptunus, inspiration, lättpåverkan, medkänsla, humanism, sömn, flykt och elfenben.
Positiva karaktärsdrag: vänlig och receptiv.
Negativa karaktärsdrag: slarvig och hemlighetsfull.
Människokroppen: fötter och tår.
Nä..nu är det bara att fortsätta denna fantastiska dag! Ha det gott alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0